تستمع الآن

تامر حسني لـ هنا الزاهد: «فرحان إني خرجت منك الممثلة اللي الناس هتشوفها»| صورة

الأحد - ١٩ يونيو ٢٠٢٢

تشارك الفنانة هنا الزاهد في بطولة فيلم “بحبك” مع الفنان تامر حسني والمقرر عرضه خلال موسم عيد الأضحى المقبل، مع عدد من نجوم الفن.

ونشرت هنا الزاهد عبر صفحتها على موقع “انستجرام”، فيديو مع تامر حسني خلال مرحلة المونتاج، وعلقت قائلة: “أنا دلوقتي في المونتاچ بتفرج على فيلم (بحبك) وبجد مش عشان أنا فيه بقول كده.. تامر ألف قصة عبقرية وأخرجها كأنه مخرج عالمي وطلع مننا كلنا أداء مش عادي بجد شكرًا يا تامر”.

فيما رد الفنان الشاب على رسالة هنا، قائلا: “إيه بس الحلاوة والذوق ده كله يا هنا.. أولا شكرًا عشان انتي قلبك جميل ونضيف وعندك تقدير لكل الناس ودي تربية جميلة من الأساس بعيد عن الفن”.

وتابع الفنان: “ثانيًا.. انتي عاملة دور عمرك وأنا فرحان إني خرجت منك الممثلة اللي الناس هتشوفها دي.. كلنا فرحانين بيكي”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hannah El-Zahed (@hannahelzahed)

وأضاف تامر: “أنا بقول شهادة لتاريخك من دلوقتي هنا الزاهد في فيلم (بحبك) لو استمرت كده هتبقى من أهم ممثلات تاريخ السينما العربية.. ربنا يحفظك ويوفقك في كل أعمالك”.

وانتهى تامر حسني من تصوير الفيلم، حيث كشف عبر صفحته على “فيس بوك” عن انتهاء التصوير، وطرح البرومو للفيلم المقرر عرضه في موسم عيد الأضحى.

وعلق على الفيلم، قائلا: “الفيلم اكيد فيه ضحك بس في إطار رومانسي بحت مش موجود بقاله كتير.. اتشرفت بمشاركة نجمة اليوم والمستقبل الجميلة هنا الزاهد ومبسوط إني أول من اكتشفها في بداية حياتها وفي الفيلم ده بكتشفها تاني وبقدمها بشكل جديد عليها”.

فيلم “بحبك” من بطولة: هنا الزاهد، حمدي الميرغني، عالية راشد، هدي المفتي، شهد الشاطر.

تامر حسني

آخر أعمال تامر حسني

كانت آخر أعمال الفنان الكبير السينمائية، بطولة فيلم “مش أنا” مع الفنان ماجد الكدواني.

وتدور قصة فيلم “مش أنا” حول حالة نفسية ما تصيب “حسن” وتربطه علاقة قوية جدًا بوالدته المريضة وهي الفنانة سوسن بدر، حيث يحرص دائمًا على الجلوس معها أطول وقت ممكن ومراعاتها والعناية بها فهى محور حياته.

فيلم “مش أنا” شارك فى بطولته: ماجد الكدوانى، سوسن بدر، حلا شيحة، بالاضافة لعدد كبير من الفنانين، الفيلم قصة وسيناريو وحوار تامر حسني، وإخراج سارة وفيق.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك