تستمع الآن

تامر حسني يكشف عن أهم حوار كتبه في حياته الفنية خلال فيلم «مش أنا»| صورة

الإثنين - ٢٣ مايو ٢٠٢٢

كشف الفنان تامر حسني عن أهم حوار كتبه في حياته الفنية من فيلم “مش أنا”، مشيرًا إلى أنه يتمنى أن يحصل هذا المشهد نصيبًا كبيرًا من الانتشار.

وقال تامر حسني إنه يرى أن مشهد “الحمد لله” من فيلم “مش أنا” علامة مهمة لمن يريد الحصول على طاقة إيجابية، مشيرًا إلى أن الظروف الصعبة من الممكن أن تصنع أبطالا.

وتابع تامر حسني عبر صفحته على موقع “انستجرام”: “هو أهم حوار كتبته في حياتي، وأتمنى ياخد نصيب كبير قوي في الإنتشار عشان واثق إن كلامه كتير منكم محتاجين يسمعوه وهيكون علامة جميلة لناس كتير محبطة ومستنية التشجيعة دي.. عشان يقوموا ويحققوا اللي ناقصهم لما يركزوا أن في ناس ظروفهم كانت أصعب منهم وقدروا يوصلوا وينجحوا”.

وأوضح الفنان الشاب: “الموضوع فينا إحنا مش في الظروف.. ظروفك الصعبة دي ممكن تصنع منك بطل، أنت اللي هتحدد وهتقرر ظروفك هتصنع منك إيه.. قوم يلا ينفع تحلم تاني وعاشر الحلم ملوش وقت ولا سن والوقت مش متأخر ولا حاجة”.

وأكمل: “مادام بتصحى من النوم بتلاقي نفسك عايش يبقى ربنا لسه عايزك وعندك مُهمة في الحياة قوم دور عليها ربنا مخلقكش فاضي بالعكس عندك كتير بس الشاطر كل ما يدور هيلاقي وزي ما كتبت في حوار الفيلم (المريض الحقيقي هو اللي معندوش طموح)”.

«مش أنا» لـ تامر حسني

وتدور قصة فيلم “مش أنا” حول حالة نفسية ما تصيب “حسن” تامر حسني وتربطه علاقة قوية جدًا بوالدته المريضة وهي الفنانة سوسن بدر، حيث يحرص دائمًا على الجلوس معها أطول وقت ممكن ومراعاتها والعناية بها فهى محور حياته”.

فيلم “مش أنا” يشارك فى بطولته بجانب تامر حسني، وماجد الكدوانى، وسوسن بدر، وحلا شيحة، بالإضافة لعدد كبير من الفنانين، الفيلم قصة وسيناريو وحوار تامر حسني، وإخراج سارة وفيق.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك