تستمع الآن

مصطفى فهمي يتحدث لأول مرة عن أسباب وتفاصيل طلاقه من فاتن موسى

الثلاثاء - ١٤ ديسمبر ٢٠٢١

رد الفنان مصطفى فهمي لأول مرة على تصريحات زوجته الإعلامية فاتن موسى عقب طلاقهما المفاجيء مؤخرًا.

وكشف مصطفي فهمي أسباب طلاقه في لقائه مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج «الحكاية» حيث قال إن العلاقة الزوجية تتغير بين أي زوجين موضحًا: «في الأول حب ودلع وكل اللي أنت عاوزه، امضي الورق وابصم بقى دا بقى ملكي وأنا أعمل فيه اللى أنا عاوزاه».

وتابع: «لما بنكون قدام الناس لازم نضحك ومش معناه إنك في بيتك سعيد، بتروح البيت بيحصل الخناق، وآخر سنتين كانت كده، الكوباية بتتملي لحد ما بتيجي القشة الأخيرة بتوصل لمرحلة إنك مش قادر تكمل»، وأن الحياة الزوجية عندما تصل لمرحلة من عدم القدرة على التفاهم فإن الطلاق أكثر شئ صحي يجب القيام به.

وأوضح أن زوجته تقيم في شقة الزوجية «عنوة» حيث استعانت بفرد أمن وأنه عندما استعان بفرد أمن اتهمته بالتعدي عليها هو وحارس العقار، نافيًا ما قيل عن حبسهم في قسة شرطة الدقي «هذا الأمر غير صحيح ولا يمكن أن أحرض على الاعتداء وأرجو من النائب العام التحقيق في الواقعة خاصة أنها غير صحيحة».

ونفى مصطفى فهمي مفاجأة زوجته بالطلاق، مؤكدًا «كان المفروض أسافر أنا وهي لبنان عشان نحضر خطوبة أختها ولكن أنا قررت إني مش هسافر وقولتلها أنا مش هسافر لكن إزاي بقى فقامت العركة والخناقة واشتدت جدًا والصوت علي وعملنا خناقة كبيرة وكان أخوها قاعد عندي بقاله أسبوع فقال كدا مش هينفع انزلو اتطلقوا»، وأضاف «بتقول إني غدرت بيها لا هي عارفة كويس إني هطلقها».

وأوضح أنه تفاجأ بالأخبار التي ادعت القبض عليه بتهمة محاولة قتل فاتن موسي قائلًا «أرجو من النائب العام أن يتدخل لأني أصبحت مهددا أنا وأبنائي وأقيم حاليا بفندق».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك