تستمع الآن

منة عرفة تعلن انتهاء خلافها مع زوجها محمود المهدي

الأربعاء - ١٠ نوفمبر ٢٠٢١

أكدت الفنانة منة عرفة عن انتهاء الخلافات مع زوجها الفنان محمود المهدي، والذي تسبب في أزمة كبيرة بينهما خلال اليومين الماضيين كاد أن يؤدي للانفصال.

وقالت منة عبر حسابها على “إنستجرام”، يوم الأربعاء: “من أصعب اللحظات اللي ممكن تعدي على أي ست لحظة الانفصال وخراب البيوت، الطلاق يهتز له عرش الرحمن، لكن انتوا يمكن عشان بتسمعوا عن بيوت بتتخرب كل دقيقة فابقى أبغض الحلال عند الله بالنسبة لكم نكتة أو حاجة تتمسخروا عليها”.

وأضافت: “رهان بتعملوه مع بعض على أننا مش هنكمل، أو مادة خام للشماتة فينا، خراب البيت عمره ما كان حاجة سهلة على الست أو على الرجل أو أهالينا”.

وتابعت: “في عز ضعفي وحزني وكسرتي اللي ربنا ما يكتبها على أي ست مرحمتونيش ولا قدرتوا أني في موقف لا أحسد عليه وشمتانين فينا، قد إيه انتوا ناس متعروش ربنا ولا في قلوبكم رحمة، اتمنوا الخير لبعض يا جماعة بلاش نشمت في بعض”.

وتابعت: “لكن دي غلطتي أنا أني شاركتكم حياتي الشخصية، الإنسان بيغلط عشان يتعلم وأنا اتعلمت، ربنا يعينكوا على نفسيتكوا الجحيم دي، وعسى أن تكرهوا شيء وهو خير لكم”.

منة عرفة

وأردفت: “يمكن الخلاف اللي حصل كشف لنا ناس كثيرة حوالينا كانوا بيمثلوا إنهم فرحانين لينا بس الحقيقي إنهم كانوا مستنيين أول مشكلة عشان يشمتوا في كسرتي وخراب بيتي، بس والله ربنا مش هينولهالكم، وربنا يخلي لي أهلي وزوجي والناس اللي بتتمنى لي الخير ووقفت جنبي”.

واختتمت تصريحها: “كلمة أخيرة للسادة الصحفيين أرجوكم كفاية بقى ارحمونا حرام عليكم”.

ووكان المهدي بدوره قد قال حسابه على إنستجرام، تعليقا على الأزمة: “الطب زرع كل حاجة ما عدا الضمير.. للأسف كمية الشماتة في الرسايل تخوف بجد كل واحد بيألف ويتخيل على مزاجه وناس فرحانة وقرايب وأصحاب”.

وأضاف طليق منة عرفة “محدش فرح لما ارتبطنا بالطريقة دي وفي ناس لسة عندها احساس أنا بشكرهم على رسايلهم هيتم توضيح الأسباب الحقيقية”.

واختتم المهدي “ثقة في الله لأهل الطليقة التانية فرحتكم مش هتكمل”.

كما كتب «المهدي» عبر خاصية «الأستوري» بحسابه الرسمي بموقع «إنستجرام»، قائلاً: «الحمدالله دائما ثقتي في ربنا كبيرة وشكرا لكل واحد اتمنى الخير لينا ربنا يردهولك أضعاف والعكس لكل واحد شمت ربنا يردهولك اضعاف الاضعاف».

يذكر أن محمود المهدى أعلن مؤخرا انفصاله عن منة عرفة مبررا ذلك بأنه “رجل صعيدي ويرفض بعد التجاوزات في عملها كممثلة”، وبعدها كشف عن غضبه من رسائل الشماتة بعد انفصاله عن منة عرفة، مؤكدا إنه سيكشف تفاصيل الانفصال الحقيقية قريبا، قبل أن يتراجع عن الأمر ويؤكد عودته لمنة عرفة.

يذكر أن منة عرفة ومحمود المهدي عقدا قرانها يوم 30 يونيو الماضي، بعد فترة خطوبة امتدت لبضعة أشهر، وكان من المقرر أن يتم زفافها قريبا بدون حفل، قبل أن يعلن المهدي خبر انفصالهما منذ أيام.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك