تستمع الآن

إيمي سمير غانم لـ دلال عبدالعزيز: «كل يوم بعيط.. وأنا في عالم تاني»| صورة

الأحد - ٢٨ نوفمبر ٢٠٢١

وجهت الفنانة إيمي سمير غانم رسالة إلى والدتها الراحلة دلال عبد العزيز ووالدها الراحل سمير غانم بعد وفاتهما قبل أشهر، مشيرة إلى أنها لم تستوعب حتى الآن فكرة الفراق.

ونشرت إيمي سمير غانم صورة للراحلة دلال عبد العزيز مع شقيقتها دنيا عبر صفحتها على “انستجرام”، موضحة أنها ترغب في أداء مناسك العمرة من أجل الشعور بتحسن كبير.

وتابعت: “وحشتيني اوي، مش عارفة استوعب فراقك انتي وبابي وللأسف صورتكوا وانتوا بتتألموا قدام عيني أنا ودنيا موجودة قدام عيني بتخليني كل يوم بعيط”.

وأضافت: “بحاول اتلهي في حاجات بس ارجع واقعد مع نفسي يفضل قدام عيني صور توجع قلبي.. أنا آسفة إني بشارك معاكوا النكد ده، بس انا في عالم تاني وان شاءالله ربنا يكتب لي اروح اعمل عمرة عشان أكيد هكون أحسن بإذن الله”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amy Samir Ghanem (@amysamirghanem)

واختفت الشقيقتان دنيا وإيمي سمير غانم عن الأنظار والظهور الإعلامي منذ وفاة والدتهما في أغسطس الماضي بعد شهرين من وفاة والدهما هو الآخر في مايو الماضي بمضاعفات فيروس كورونا.

ولم تظهر غير دنيا قبل أسابيع خلال تكريم اسمي والديها ضمن فعاليات افتتاح الدورة 14 من المهرجان القومي للمسرح.

وبكت دنيا سمير غانم خلال تسلمها تكريم اسم والديها ضمن مكرمي الدورة الحالية، وقالت في كلمتها وهي تذرف الدموع: «شكرًا لكل التكريمات اللي اتعملت من كل المهرجانات، شكرًا لكل الناس اللي دعمتنا ووقفت جنبنا، حبكم هو اللي مصبرنا شكرًا جدًا».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك