تستمع الآن

أشرف زكي: استخدمت هذه الحيلة لإيقاع روجينا في حبي

الخميس - ٢٨ أكتوبر ٢٠٢١

كشف الفنان أشرف زكي عن تفاصيل بداية علاقته مع زوجته روجينا من وقت الدراسة في المعهد العالي للفنون المسرحية.

وقال في لقائهما في برنامج «سهرانين» إنه أعجب بها فور أن رآها، موضحًا «بنت مؤدبة جميلة ومتربية أوي، أنت عارف وسطنا الحاجات دي بتبقى مهمة فيه، فأنا لما شوفتها حسيت فيه توافق وفيها مواصفات البنت اللي بدور عليها فكان أحمد شفيق صديقي المخرج قلت له شوفت البنت دي أنا هتجوزها وعملت خطة لكده».

وكشف عن الحيلة التي استخدمها، حيث قال «أنا ما كنتش عارف بيتها فكان فيه زميلتنا نسمة محمود طلبت منها تطلع لها بيتها وتنزلها تحت علشان أشوفها، فقالت لها تعالي وصليني ونزلت لقيتني تحت».

وتابعت روجينا أنها تفاجأت بما حدث «جالي ذهول، لأني كنت عارفاه وهو المعيد بتاعي وكان بيحاول يفتح كلام ويقول لي تعالي عاوزك في مسرحية فرفضت وقتها».

وكانت روجينا تغزلت في زوجها أشرف زكي في مداخلة هاتفية لبرنامج يحدث في مصر، قائلة: «أشرف رجل نبيل وسند وأمان وضهر كبير أوي وربنا مقدّره للخدمة العامة بشكل كبير ومديله صحة ووقت وسرعة ودايمًا ميسّر له الأمور وساعات بشفق عليه وهو بيحل مشكلة هنا ومشكلة هنا وبيعمل لنا مشاوير بس هو بيبقى سعيد بخدمة أي حد».

وأضافت: «ربى كوادر كتير في العمل العام والخدمة العامة من أولاده في الأكاديمية، أنا عرفته وهو لسه عضو مجلس في النقابة فهو بدأ واحدة واحدة وبنى نفسه في العمل العام»


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك