تستمع الآن

نهلة سلامة: ترشيحي لـ«مستر كاراتيه» ليس لعلاقتي بمحمد خان ولم أستفد من زواجنا

الخميس - ٠٦ مايو ٢٠٢١

ردت الفنانة نهلة سلامة على تصريحات سابقة للفنانة دينا بأنها ترشحت لدورها في فيلم «مستر كاراتيه» بسبب علاقتها بالمخرج محمد خان.

وقالت دينا في حلقة سابقة ببرنامج «شيخ الحارة» إنها كانت المرشحة الأولى لدور عاملة محل الفيديو أمام أحمد زكي في «مستر ماراتيه» قبل استبدالها بنهلة سلامة بسبب ما ادعت أنها علاقة بين المخرج وبينها وانتهت بزواجهما.

وقالت نهلة سلامة مع المخرجة إيناس الدغيدي في «شيخ الحارة والجريئة»: «ما حصلش.. الاختيار ما كانش اختيار الأستاذ محمد خان لوحده، لكن كان برده الأستاذ أحمد زكي، وكنت لسه مخلصة فيلم الصرخة وواخدة فيه جوايز وبعمل فيلم أمريكا شيكا بيكا، وبيحصل استبدال ممثلة بأخرى وحصلت معايا أنا شخصيًا».

وعن زواجها بالمخرج محمد خان للمصلحة الشخصية، ردت: «مش حقيقي وكتير جدًا بقول إني ما اتجوزتوش علشان مش عاوزة أستغل اسمه في مشواري الفني، ممكن أكون كنت مبهورة بفنه وشخصيته، اتجوزنا حوالي 3-4 شهور، وقبل الجواز عملت معاه فيلم الغرقانة وسافرت عملت أمريكا شيكا بيكا، ورجعت عملت معاه الفيلم مع أستاذ أحمد زكي وعلى آخر الفيلم كان حصل استلطاف».

فيلم «مستر كاراتيه» إنتاج عام 1993، بطولة أحمد زكي، نهلة سلامة، إبراهيم نصر، ممدوح وافي، عثمان عبد المنعم، تأليف رؤوف توفيٌ، وإخراج محمد خان.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك