تستمع الآن

أنغام عن إمكانية ارتباطها مرة أخرى: «جايز.. مقدرش أقول مش هعمل كده تاني وأطلع كدابة» (فيديو)

الثلاثاء - ٠٩ مارس ٢٠٢١

تحدثت الفنانة الكبيرة أنغام عن تفاصيل أغنيتها الجديدة «هو نفس الشوق» مؤكدة أن الأغنية موجودة منذ عامين وكان من المفترض أن تنزل ضمن ألبوم «حالة خاصة جدًا»، لافتة إلى أنها تعطلت لأسباب فنية.

وقالت أنغام، في تصريحات تليفزيونية، مساء الإثنين، إن مؤلف الأغنية الشاعر أسامة مصطفى غضب منها وعاتبها بسبب عدم طرح الأغنية وتأجيلها، موضحة: «قلت له حقك عليا والأغنية هتنزل في توقيت أحسن وهتنزل لوحدها وهو صدقني وقالي تمام وجاء الوقت اللي حبيت أقول فيه هو نفس الشوق».

وأضافت: «جاء الوقت اللي حبيت أقول فيه هو نفس الشوق وشفت المعنى اللي حسيناه كلنا دلوقتي وحسيت إنها مناسبة لحالتنا جميعًا»، مشيرة إلى أن المشهد في الكليب الذي عرضت فيه صور الراحلين، مشيرة إلى أنها تقصد أن الحب ليس مجرد العاطفة بين الرجل والمرأة ولكن هناك حبا لأشخاص رحلوا عن عالمنا ولن يعودوا ولكنهم ما زالوا في وجداننا ومشاعرنا «مشفتش أحلى من نجومنا اللي فقدناهم وفيه منهم ناس عزاز على قلبي قوي».

ونفت أنغام وجود صورة منهم للمطرب والموسيقار الراحل عمر خورشيد، مؤكدة أنها نشرت في الكليب صورة للموزع الراحل طارق عاكف ورياض الهمشري والمايسترو خالد فؤاد.

واعتبرت أنغام أن أغنيتها الجديدة أغنية مصرية جدا وإيقاعها وألحانها ألحان مصرية ومفرداتها مصرية جدا، وطريقة التعبير عن الشوق والجملة الموسيقية مصرية جدا، مؤكدة أن المستمعين «بيعطشوا» للأغاني الكلاسيكية.

ووجه أديب سؤالا لأنغام قائلًا «لسه قلبك قادر يحب؟» وردت أنغام قائلة: «هو سؤال لطيف جدا وغريب في نفس الوقت لأن أنا بستغرب ليه البني آدم يوقف أنه يحب ودي حاجة بين إيدين ربنا»، مضيفة «جايز.. الله أعلم.. مقدرش أقولك لا والله مقدرش أقولك مش هعمل كده تاني وأطلع كدابة بعد شوية جايز وعودتني الحياة إني معملش كده».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك