تستمع الآن

أشرف زكي يتدخل بعد مشاركة مطرب شعبي في مسلسل رمضاني

الأربعاء - ١٧ مارس ٢٠٢١

كشف محمد العدل مخرج مسلسل “بين السما والأرض” المقرر عرضه في شهر رمضان 2021 عن تواصل الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، لمنع مشاركة المطرب عمر كمال خلال أحداث المسلسل.

كان محمد العدل قد كشف عن صورة له مع عمر كمال في كواليس مسلسل “بين السما والأرض” حيث علق قائلا: “عمر كمال ممثل لأول مرة.. بين السما والارض رمضان 2021.. إن شاء الله.. يا كريم يارب”.

وعلق نشر الصورة كتب العدل: “تواصل معايا د. أشرف زكي وبيقولي إن عمر كمال عنده مشكلة أنه مش نقابي وأنا كنت فاهم أنه مقيد في نقابة الموسيقيين.. هشوف ممكن أعمل إيه”.

وتابع: “لكن الغريب هو كم الزعل من الخبر أن عمر كمال يمثل.. على فكرة أحمد عدوية وحسن الأسمر وحكيم مثلوا وشعبان عبد الرحيم الله يرحمه مثل مع أستاذ داوود عبد السيد ومكانش فيه مشكلة يعني”.

وأضاف: “أما الناس اللي بتقوللي ان انا منفذتش وعدي وقابلت الناس في الـ casting.. إحنا جالنا أكتر من 7 آلاف شخص عايز يمثل.. سامع الرقم.. 7 آلاف، وأنا مش مسؤول أن فيه ناس اتصلت ومكتب الـ casting مردش عليهم”.

واستطرد: “غير إن معايا اكتر من 5 ممثلين خريجين معهد فنون مسرحية ووجوه جديدة مش خريجين المعهد وبيمثلوا لأول مرة.. أنا طول عمري قد كلمتي واللي يعرفني يعرف كده كويس ومش مطلوب مني أقدم كشف باللي اختارتهم من الـ casting عشان سيادتك متتهمنيش إني بعمل show”.

المسلسل من بطولة: هاني سلامة، وأحمد بدير، وسوسن بدر، ومحمد ثروت، ويسرا اللوزي، ومحمود الليثي، ونجلاء بدر، وندى موسى، ونورهان، ومحمد لطفي.

وأشار مخرج العمل إلى أن المسلسل مقتبس من الفيلم لكنه لا يتطابق معه ولا مع شخصياته، منوهًا بأنه يدور في عام 2021، وسيتعرض إلى أحداث عصرية مختلفة.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك