تستمع الآن

شقيق أمير كرارة عن حالته الصحية بعد إصابته بـ«كورونا»: «الناس لازم تأخد بالها وبلاش الاستهتار» (فيديو)

الإثنين - ٢٨ ديسمبر ٢٠٢٠

كشف الفنانة أحمد كرارة، عن الحالة الصحية لشقيقه الفنان أمير كرارة منذ إصابته بفيروس «كورونا»، موضحا أنه عانى من الألم بالجسم وهي العرض الذي دفعه إلى زيارة الطبيب للتأكد من حقيقة إصابته بالفيروس، وجاءت نتيجة المسحة الأولى سلبية ثم الثانية كانت إيجابية، موضحًا أنه يلازم المنزل بالوقت الراهن ويلتزم بالعلاج للتعافي من المرض.

وقال أحمد في برنامج «The Insider»: «الموضوع يتلخص في أن أمير صحي الصبح، من يومين، جسمه كان واجعه فقال يروح يطمن وعمل مسحة طلعت الأولى سلبية وحب يتأكد تاني وبعدها عمل مسحة ثانية وطلعت إيجابية، وهو حاليًا ماشي على البروتوكول العلاجي ويارب خير إن شاء الله هو حاليًا قاعد في البيت وكلنا بنتطمن عليه وماشي على العلاج وربنا يشفيه يارب ويشفي كل مريض».

وأضاف: «بأكد تاني أن الناس لازم تأخد بالها شوية، وبلاش الاستهتار اللي الواحد بيشوفه في الشارع دا عشان الفيروس ما بيفرقش بين صغير والكبير أو واحد صحته حلوة أو مش حلوة وزي ما بيقولوا الوقاية خير من ألف علاج».

وكان الفنان أمير كرارة نفى إصابته بـ«كورونا» قائلًا: «بطلوا هري وخليكوا محترمين.. ولما يجيلي كورونا هقولكم والله»، ناشرًا صورة التحليل ونتيجتها السلبية، ثم عاد ليعلن إصابته بالفيروس، ويقول عبر صفحته الشخصية بـ«فيسبوك»: «عملت مسحة تاني النهاردة وطلع عندي كورونا ياريت اللي اتعامل معايا يخلي باله وادعولي بالشفاء».

وشارك شقيقه أحمد بكلمات عبر صفحته على «فيسبوك»: «دعواتكم ونبي لأمير إن شاء الله يا أمير هتبقي زي الفل وكل حاجه هتبقي تمام»، وتمنى الفنانين الشفاء لأمير كرارة، وقال الفنان أحمد زاهر: «ألف سلامة عليك يا أمير إن شاء الله تعدي على خير»، وتابعت الفنانة نور: «سلامتك يا أمير إن شاء الله تخف فأسرع وقت».

وقبله أعلن الفنانين الأيام الماضية الإصابة بالفيروس، مثل الفنانة يسرا التي قدمت أمس الشكر على الدعم من الجميع لها بعد إصابتها بالفيروس، قائلة: «بشكر كل الناس اللى بتسأل عليا، وكل الدكاترة اللى بيعملولى كل حاجة، وبشكر وزارة الصحة على مجهودها الكبير، وبشكر كل زملائى وأصدقائى داخل مصر وخارجها اللى سألوا عليّا، وبشكر كل الناس، ربنا يخليكم ليا، ومايحرمنيش منكم أبدا»، كما أعلن الفنان كريم فهمي إصابته والمخرجة إيناس الدغيدي والمنتج جمال العدل.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك