تستمع الآن

بعد واقعة «الجونة».. نجل حسن يوسف يهاجم «القاهرة السينمائي» لعدم دعوة والده

الأحد - ٠٦ ديسمبر ٢٠٢٠

انتقد الفنان عمر حسن يوسف، نجل الفنان الكبير حسن يوسف عدم دعوة والده لحضور فعاليات مهرجان القاهرة السينمائي الدولي في دورته الحالية.

وكتب «عمر» عبر «فيسبوك»: «لما حسن يوسف يبقي مش بيتعزم علي مهرجان القاهرة، و المهرجان مليان شوية إنفلونسرز علي شوية راقصات، يبقي اكيد في حاجة غلط، او الاتجاه انهم يعزموا اللي بيأفتروا و بيسكروا معاهم بس».

حسن يوسف

ويأتي هذا الهجوم بعد هجومه أيضًا على مهرجان الجونة السينمائي في دورته الأخيرة أيضًا بسبب دعوة والده بطريقة غير لائقة كما قال.

وكتب عمر حسن يوسف، عبر صفحته الرسمية على موقع “انستجرام”، أن إدارة المهرجان طلبت من حسن يوسف حضور فعاليات المهرجان في دورته الثالثة، لكنهم أشاروا إلى أنهم سيمكث في غرفة Shared مع شخص آخر، نظرا لنسبة الإشغال الكبيرة في الجونة حاليًا.

وقال: “حاجة ضحك جدا لما القائمين على مهرجان الجونة يكلموا حسن يوسف، عشان يعزموه بعد ما كانوا أول دورتين ناسيين يعزموه أصلا”.

وتابع: “يتقال حضرتك الأوضة بتاعتك حتبقى Shared، عشان الأوض مش كفاية ولما رفض لغوا الدعوة”.

وأضاف: “حاجة كمان تحزن.. لما تبقى المعاملة دي جاية من مهرجان بلدك اللي هما تقريبا مش عارفين قيمة وتاريخ حسن يوسف في الفن، بس الحمد لله لما بيبقى في مهرجانات كبيرة في بلاد عربية تانية والله المعاملة والتقدير بيبقوا أحسن من هنا بكتير”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك