تستمع الآن

أيتن عامر توضح خلافها مع عفاف شعيب حول «غسل الرجل للمواعين»: «هي مش خناقة»

الأحد - ٢٧ ديسمبر ٢٠٢٠

أوضحت الفنانة أيتن عامر موقفها من تصريحات الفنان عفاف شعيب حول غسل الرجل للأطباق بدلًا من زوجته.

وكانت الفنانة عفاف شعيب قالت في لقاء لـ«اليوم السابع»: «بقول للزوجات ساعدوا أزواجكم.. بس الراجل ميقومش بكل حاجة.. اللى يقعد في المطبخ ويغسل المواعين ميبقاش راجل».

وعلقت أيتن عامة على تصريحات «شعيب» عبر «تويتر»، قائلة: «ايه التصريحات العجيبة دى بس !!! مين قال ان اللى يساعد مراته فى ظل طحنة الدنيا دى يبقى انصاف رجال ؟!! الستات بيشتغلوا  و ينضفوا و يطبخوا و يغسلوا و بليل مبيناموش ساعتين على بعض بسبب نوم الطفل المتقطع ولما الراجل يساعد نقول علية مش راجل !!!!! ايه دة بجد».

لكن «أيتن» عادت لتوضح تصريحاتها بعد تداول البعض لها على أنها هجومًا على الفنانة عفاف شعيب، حيث قالت: «توضيح مهم : انا استخدمت المساحة الصغيرة للاختلاف مع الاستاذة الكبيرة اللى كلنا اتعلمنا منها عفاف شعيب ،و لكن هذا لا يقلل من احترامى ليها و لمشوارها الفنى الكبير،انا بس حبيت اعرض وجهة نظرى انا و  كل زوجة مطحونة فى محاولة منى لتشجيع الازواج على مساعدة زوجاتهم مش اكتر (هى مش خناقة )».

وتشارك أيتن عامر في مسلسل «سكن البنات » مع شقيقتها وفاء عامر، ومنذر رياحنة، ودينا، وعايدة رياض، وحجاج عبدالعظيم، وهدير الديب، وأحمد جمال سعيد، وألفت عمر، وحسني شتا، وهاجر الشرنوبي، ومحسن صبري، وهو من تأليف أحمد صبحي، وإخراج محمد النقلي.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك