تستمع الآن

جمال العدل عن غرور اثنين من أبطال بـ«100 وش»: «كسب الفلوس الكتير بيعمل حالات عدم اتزان»

الثلاثاء - ٢٤ نوفمبر ٢٠٢٠

دخل المنتح جمال العدل على خط الأزمة التي اندلعت مؤخرا بين المخرجة كاملة أبوذكري وبعض فناني مسلسل بـ”100 وش”، بعدما كتبت منشورا اهمت اثنين من الفنانين بالغرور.

وقال العدل في تصريحات تليفزيونية: “أنا عن نفسي سمعت واحد فيهم اشتكوا منه جدا في السوق ولا داعي لذكر اسمه، وواحد تاني عامل بنتها وصحابها بطريقة مش لطيفة، عموما كسب الفلوس الكتير بيعمل حالة من حالات عدم الاتزان”.

وعن موقفه من تصرف كاملة، أكد العدل أنه لم يتحدث معها في شيء، لأنها تتصرف على طبيعتها وبعفوية شديدة، وكان ما كتبته بناء على ملاحظة لها لما فعله اثنان من فريق المسلسل.

وعن تأثير الأزمة على تحويل المسلسل لفيلم، وهل سيتم استبعاد بعض أبطال المسلسل بسبب اتهامات الغرور، قال العدل: “أنا لسه موقعتش مع حد خالص للفيلم.. أما يتكتب نبدأ نشوف مين اللي هيبقاله دور ونبقا نتعاقد.. هم نفس العصابة.. ايه بقا اللي هيجرى هنشوف”

https://twitter.com/ETbilArabi/status/1330930030126444551?s=20

كانت كاملة أبو ذكري أثارت جدلاً كبيراً مؤخراً حينما هاجمت عددا من ممثلي مسلسل “بـ100 وش” دون التطرق إلى أسماء بعينها واتهمتهم بالغرور، الأمر الذى دفع أغلبهم للرد عليها من خلال السوشيال ميديا إلا أن مخرجة مسلسل “ب100وش”  تراجعت عن ثورتها تجاه الفنانين التي اتهمتهم بالغرور من خلال بوست نشرته على فيسبوك.

وقالت فيه “أحب اعترف إني انفعلت وكنت قاسية جدا في كلامي، ولو صدر تصرفات من شخص أو اتنين خلتني أحس بالغضب ده، ده ممكن يكون نابع من قلة الخبرة مع التعامل مع جمهورعريض، ومع النجاح الكبير وارد إن أي حد يتعرض للهزة دي، ولو كنت قاسية ده نابع من حبي ليهم وخوفي عليهم، علشان أنا شوفت حجم موهبتهم لما اشتغلت معاهم”.

أضافت مخرجة مسلسل “بـ100 وش”: “وأتمنى إن الشخصين اللي كنت بعنيهم يفهموا كلامي، ويعرفوا إني مستخسرة موهبتهم، وأنا متأكدة إنهم هيفهموني لأنهم الاتنين دول تحديدًا عارفين أنا أد إيه بحبهم وبقدرهم”.

يذكر أن مسلسل “بـ100 وش” تم عرضه في شهر رمضان الماضي وهو من تأليف أحمد وائل وعمرو الدالي، إنتاج العدل جروب، إخراج كاملة أبو ذكري، وشارك في بطولته نيللي كريم، آسر ياسين، علا رشدي، إسلام إبراهيم، محمد عبد العظيم، شريف دسوقي، دنيا ماهر، سلوى محمد علي، حنان يوسف، زينب غريب وحسن أبو الروس.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك