تستمع الآن

صور| نجوم الفن يحتفلون بأول يوم دراسة لأبنائهم بـ«الكمامات»

الأربعاء - ١٦ سبتمبر ٢٠٢٠

نشر عدد من نجوم الفن صورًا لأبنائهم في أول أيام الدراسة التي انطلقت أمس 15 سبتمبر في المدارس الدولية حسبما أعلنت وزارة التعليم مسبقًا في حين تنطلق 17 أكتوبر في بقية المدارس.

ونشرت الفنانة ريهام عبد الغفور صورة مع ابنها في أول أيام الدراسة وعلقت عليها: «المدرسة في زمن الكورونا.. ربنا يحمي أولادنا جميعاً يارب».

كما نشر الفنان شريف رمزي صورًا مع ابنه وهو يوصله للمدرسة في أول يوم للدراسة وكتب قائلًا: « أهم إستثمار في الحياة هم ولادك و أول يوم مدرسة في حياتهم بيبقي أصعب و أهم يوم.. يوم عمرهم ما بينسوه و بيفضل محفور في ذاكرتهم طول حياتهم لأن ده أول طريق مشوار حياتهم الحقيقية و أول خطوة في إستقلالهم عن أهلهم».

وتابع: «متسيبوش ولادكم في اليوم ده بالذات و حاولوا تدولهم أكبر قدر ممكن من المساندة و التمهيد و الحب علشان يعدوا اليوم ده بسلام و يبدأوا حياتهم بسعادة و راحة و إستقرار نفسي.. معلومة أخيرة أنا دخلت إبني نفس المدرسة اللي أنا إتخرجت منها مدرسة الألسن أنا تقريباً كنت تاني أو تالت دفعة فيها و بحبها و بعتز بيها جداً و قضيت فيها أجمل أيام حياتي و عملت منها أهم أصدقاء عمري و بحب و علي علاقة بمعظم أساتذتي فيها لحد دلوقتي و أتمني ولادي يعدوا بنفس التجربة بتاعتي في المدرسة دي إن شاء الله».

كما شاركت شام الذهبي ابنة الفنانة أصالة صورة لإخوتها آدم وعلي أبناء الفنانة أصالة من زوجها السابق المخرج طارق العريان.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك