تستمع الآن

ريهام سعيد توجه رسالة عتاب لنفسها: «هابطل أعمل مشاكل.. مش هاصلح الكون»

الأحد - ٠٦ سبتمبر ٢٠٢٠

قررت الفنانة والمذيعة ريهام سعيد توجيه رسالة عتاب واعتذار لنفسها، مؤكدة أنها وقعت في كثير من المشاكل بسبب تدخلها في حل أزمات لم تكن طرف فيها، وكانت تقول كلمة الحق.

وكتبت ريهام تعليقا على صورة عبر حسابها بتطبيق “إنستجرام”، يوم الأحد: “للتصحيح هابطل أعمل مشاكل بإني أدخل نفسي في حاجات وأدافع عن ناس وأنا مش طرف باعتقادي إني بقول الحق وفي الآخر ألبس أنا”.

وأضافت: “كلمة الحق بتزعل، مش هاصلح الكون اكتشفت إن ده مش صح اهتم بنفسك ومالكش دعوة بمشاكل غيرك لما بتقع مابتلاقيش جنبك غير ربنا محدش نفعني ولا افتكرني حتى”.

وتابعت: “ضيع وقتك لخدمة الناس البسيطة واستمتع بفرحتهم حب الحياة النعم أكثر بكتير من الهموم”.

وأردفت: “أنا أسفة يا ريهام يا سعيد على اللي أنا عملته فيكي، وعلي فكرة مشاكل شغلي مش غلطات كلها كماين بس الحمدلله، والله أنا أسعد إنسانة في الكون لأني اتعلمت الرضا . ألف حمد وشكر”.

واحتفلت الإعلامية ريهام سعيد بانتهاء مدة وقفها عن الظهور كإعلامية والمحددة بعام، بناءً على قرار نقابة الإعلاميين الذي صدر في أغسطس 2019، قائلة: “ماحدش يقول لي يا إعلامية موقوفة تاني”.

وكتبت ريهام سعيد، عبر حسابها على إنستجرام: “ماسمعش ولا أشوف حد بيكتب الإعلامية الموقوفة، مابقتش موقوفة والسنة دي كلنا قعدناها في البيت مش أنا لوحدي وعدت السنة بسلام، يالا افرحوا معايا بالبداية الجديدة واللي جاي كله خير ونجاح أنا متأكدة لأن ربنا كبير وعظيم، يا بلدنا يا حلوة بالناس الحلوة، بحبكو أوي”.

وقررت نقابة الإعلاميين قبل عام وقف الإعلامية ريهام سعيد، ومنعها من مزاولة أي نشاط إعلامي، بعد أن وصفت أصحاب الوزن الزائد في برنامجها “صبايا الخير” بأنهم “عبء على الدولة وعلى عائلاتهم”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك