تستمع الآن

بسمة وهبة تكشف سبب حادث اصطدامها وأصالة بالصخور في مياه العلمين

الثلاثاء - ٢٨ يوليو ٢٠٢٠

خرجت الإعلامية بسمة وهبة في أول رسالة لها بعد تعرضها لحادث مع الفنانة أصالة في مياه مدينة العلمين بعد اصطدامهما بالصخور، لتطمئن الجمهور على صحتها.

وقالت الإعلامية بسمة وهبة في رسالة صوتية لـ«ET بالعربي»: «أنا كويسة الحمد لله، حادث بسيط، كنا رايحين مدينة العلمين الجديدة بفرج أصالة عليها، وكنت بوجهها لأني عارفة الطريق وهي مش عارفة الطريق، رغم إن أصالة بتسوق الجيت سكي كويس جدًا لكن واضح إني لغبطتها بموضوع إني أقولها يمين وشمال وعلى طول»، مؤكدة «أي سواق محترف وارد إنه يعمل حادثة بس هو في الآخر بيبقى قدر، وربنا قدر ولطف».

وكانت الفنانة أصالة طمأنت جمهورها عبر خاصية القصص المصورة عبر «إنستجرام»، مؤكدة أن حالتها الصحية جيدة، مشيرة إلى أنها تحب «الجيت سكي» منذ الصغر، مضيفة: «من طفولتي بحب استمتع بيه جدًا لأن أوقات اللعب عندي قليلة وصغيرة».

وأشارت إلى أن سقوطها كان بسيطًا لكن سقوط بسمة وهبة كان أصعب، مضيفة: «في الآخر الحمد لله على سلامة بسمة، ووقعت وقعة غريبة جدًا وفجأة طارت، لكن كله تمام الحمد لله».

وأوضحت أصالة أنه عقب الحادث توجهت إلى أصدقائها وتناولت العشاء معهم، مؤكدة: «أنا بخير وبسمة بخير، هي وقعت على رأسها لكن هي صممت تبقى معايا مع إني حذرتها».

View this post on Instagram

أصاله كانت سايقه(( الچيت سكي)) بسرعه واصطدمنا بالصخور وانا اترميت برأسي ع الصخر وفقدت الوعي ووقعت فى القاع، وأصاله رغم وقوعها صممت تضرب الموج وتخبط وتنادي حد ينقذني انا فوقت لقيت نفسي في مركب ناس طيبين ووشوش حواليا كل واحد بيحاول ينقذني من الميه اللي دخلت جسمي وانا فاقده الوعي ومن النبض ودقات القلب والدم اللي كان طالع من الجروح اللي في رجلي شكراً يا حبيبي يا رب يا رحمن رحيم بعبادك شكراً أصاله انك صممتي تنقذيني وبالفعل انقذتيني بشهامتك ودايماً بتثبتيلي انك جدعه وأصيله وشكراً للولاد اللي انقذوني بالمركب وكانوا ف قمه الأخلاق والجدعنه وشكراً لـ " علي البحار" .. وجدعنتك دي مش غريبه ع أهل اسكندريه الحمدلله ١٠٠ مره ومن فضلكم محدش يجري بالموتوسيكل المائي وانتبهوا لنفسكم ولأولادكم ..

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba) on

وكانت بسمة وهبة قالت عبر «إنستجرام»: «أنا وأصاله تعرضنا لحادث كبير وبفضل الله نجونا من الموت بأعجوبة»، مضيفة: «أصالة كانت سايقة (الچيت سكي) بسرعة، واصطدمنا بالصخور وانا اترميت برأسي على الصخر وفقدت الوعي ووقعت في القاع».

وتابعت: «أصالة رغم وقوعها صممت تضرب الموج وتخبط وتنادي حد ينقذني أنا فوقت لقيت نفسي في مركب ناس طيبين ووشوش حواليا كل واحد بيحاول ينقذني من المياه اللي دخلت جسمي وأنا فاقدة الوعي ومن النبض ودقات القلب والدم اللي كان طالع من الجروح اللي في رجلي».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك