تستمع الآن

«إلى أن نلتقي يا حبيبي».. «أوس أوس» يرثي نجله بكلمات مؤثرة

الأربعاء - ٠٨ يوليو ٢٠٢٠

قام الفنان محمد أسامة الشهير بـ”أوس أوس” برثاء طفله “علي”، الذي توفى الشهر الماضي، عن عمر ناهز 3 أشهر.

وعبر حسابه على “إنستجرام” نشر أوس أوس صورة له، وكتب: “مفيش كلام يتقال غير الحمد لله حته مننا سبقتنا فى الجنه بإذن الله..ربنا استرد وديعته وكان أحلى حاجة فى الدنيا بس مايتعزش أكيد على اللى خلقه ولا هنكون أحن عليه من ربنا وباذن الله يكون فى كفاله سيدنا إبراهيم إلى أن نلتقي ياحبيبي”.

وأضاف: “ربنا يصبرنا على فراقك يا على وربنا يربط على قلبنا Hنا ورويدا ويخليلنا عمر يارب ..وربنا يبعد اى حاجه وحشه عننا وعن اى حد اللهم امين ونتقابل قريب يا علي، الحمد لله قدر الله وماشاء فعل”.

يذكر أن نجل الفنان “أوس أوس” توفي فجر الإثنين 22 يونيو، إذ كان يبلغ من العمر 3 أشهر.

وحرص عدد من الفنانين على المشاركة في تشييع جثمان “علي” وهو الابن الثاني لأوس أوس، وعلى رأسهم أشرف عبدالباقي، وأشرف زكي، ومحمد عادل إمام، وأحمد فهمي وسليمان عيد.

يشار إلى أن “أوس أوس” شارك في الموسم الرمضاني الماضي، بمسلسل “2 في الصندوق” من تأليف لؤي السيد إخراج محمد مصطفى، ويشارك في بطولته عدد من الفنانين ومنهم؛ حمدي الميرغني، صلاح عبد الله، بيومي فؤاد، محمود البزاوي، أحمد عبد الله محمود، نهى عابدين، رحاب الجمل وإبرام سمير.

 

View this post on Instagram

 

مفيش كلام يتقال غير الحمد لله حته مننا سبقتنا فى الجنه باذن الله..ربنا استرد وديعته وكان احلى حاجه فى الدنيا بس مايتعزش اكيد على اللى خلقه ولا هنكون احن عليه من ربنا وباذن الله يكون فى كفاله سيدنا ابراهيم الى ان نلتقى ياحبيبى ..ربنا يصبرنا على فراقك يا على وربنا يربط على قلبنا انا ورويدا ويخليلنا عمر يااااارب ..وربنا يبعد اى حاجه وحشه عننا وعن اى حد اللهم امين ونتقابل قريب ياعلى 💔 الحمد لله قدر الله وماشاء فعل

A post shared by Mohammed Usama Osos (@osossssssss) on


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك