تستمع الآن

«أورتيجا» يعلن رسميًا انفصاله عن «أوكا»: «مش هنيجي على آخر الزمن نتخانق ونمسك في بعضنا»

الأحد - ١٢ يوليو ٢٠٢٠

أعلن الفنان أحمد متولى الشهير بـ«أورتيجا» انفصاله رسميا عن «أوكا» بعد تعاون لأكثر من 10 سنوات في مجال الغناء الشعبي اشتهرا فيها سويًا كثنائي.

وخرج «أورتيجا» في فيديو عبر حسابهما المشترك على «إنستجرام» أوضح فيه الأمر ردًا على الشائعات وتفسيرات البعض لعدم عملهما سويًا بوجود خلافات ومشاكل بينهما.

وقال «أورتيجا»: «أوكا أخويا وعشرة حياتي وصديق كفاح وشفنا كل حاجة حلوة ووحشة مع بعضينا فمش هنيجي على آخر الزمن بعد ما نكبر نتخانق ونمسك في بعضنا زي ما الناس ما بتقول».

وأوضح: «كل الحكاية إن أوكا بقى لوحده وأورتيجا بقى لوحده وأنا بتمنى له كل التوفيق في حياته وفي شغله ويبقى أحسن حد في الدنيا وبتمنى لنفسي هكذا وربنا يرزقنا أحنا الاتنين ويوفقنا، ودايمًا أوكا وأورتيجا اسمهم مرتبطين ببعض مش علشان الشغل بس لكن من قبل الشغل مرينا بحاجات كتير مع بعض».

View this post on Instagram

هام ! لمن يهمه الامر

A post shared by Oka Wi Ortega | اوكا و اورتيجا (@okawiortega_official) on

وكان «أورتيجا» طرح أغنية بعنوان «أنا هتجنن» في مارس الماضي بدون «أوكا» وهو ما أثار الجدل حول انفصالهما، تبعتها أغنية لـ«أوكا» بمفرده كذلك بعنوان «طيب ليه كده» لكن «أورتيجا» ظهر في الفيديو كليب الخاص بها دون غناء.

وللثنائي تجربة سينمائية واحدة في عام 2013، هي فيلم «8%» بطولة مي كساب مع زوجها أوكا ورفيقه أورتيجا وشحتة كاريكا، والفيلم من تأليف إبراهيم فخر، وإخراج حسام الجوهري.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك