تستمع الآن

أحمد زاهر غاضبا بسبب التنمر على صورته مع ابنته: «أتعرض لشتائم مهينة.. ليه بقينا وحشين كده»

الإثنين - ٢٧ يوليو ٢٠٢٠

انفجر الفنان أحمد زاهر، غاضبا إثر تعرضه للتنمر بعد نشر صور تجمعه بابنته على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلًا إنه «تعرض لشتائم وألفاظ في منتهى القذارة والانحطاط»، بحسب تعبيره.

وتساءل زاهر خلال مداخلة هاتفية لبرنامج «التاسعة»، الذي يقدمه الإعلامي وائل الإبراشي، مساء الأحد، عن سبب الوصول لهذه الدرجة، متابعًا: «بيقوا لي إزاي حاضن بنتك مش عارف إيه العيب في ده؟».

وأشار إلى أنه تعرض لعديد من الانتقادات اللاذعة والتكفير بعد عرض البوستر الدعائي لعمله المقبل «زنزانة 7»، والذي يقدم فيه شخصية لرجل يرسم وشمًا على ذراعه، مؤكدًا أن الشخصية يتم تقديمها في سياق درامي.

ولفت إلى أنه انزعج من التعليقات التي رآها على الصور التي جمعته بابنته؛ بسبب ما تعرضت له ابنته أيضًا من الضيق واتصالات أصدقائها حول تعرضها للشتائم، مشددًا على أنه لن يصمت إذا تعرض للأمر مرة أخرى.

وأردف: «لو حصلت شتيمة تاني مش هسكت، سأسلك سلوك الفنان شريف منير، سأصور الشتائم وأتوجه إلى مباحث الإنترنت»، مناشدًا بتغليظ العقوبة على من يتم إلقاء القبض عليه.

واستطرد: “أقول لهؤلاء لو مش عاجباك الصورة سيبها يا أخي وعدي عليها ده حسابي الشخصي وأنا حر فيه”، متابعًا: “أنا صورت الصورة وأنا حاضن بنتي ومش باين فيها إلا ذراعها ومداري كل حاجة، ومستحيل أطلع صورة بنتي بمايوه.. دا فين ناس بتقولي عيب تحضن بنتك”.

وتابع: “دي بنتي حتى مني أحضنها زي ما أنا عاوز.. إحنا عائلة محترمين في لبسنا وشكلنا، وبنحافظ على كل حاجة وده أسلوب حياتنا، الصورة دي من فترة والشتايم عمالة تزيد على نفس الصورة وبيشتموني بأفظع الشتائم المهينة اللي مينفعش تتقال على الهواء، أنا بتصور مع بنتي مش واحدة من الشارع”.

وتساءل زاهر: “ليه تغيرنا وليه بقينا وحشين كده؟ ليه بنحاول نجرح في الناس بالشكل ده؟، وليه بنجرح في أطفال وشباب صغيرين ليه؟”.

واختتم: “أنا عن نفسي لما حد بيشتمني بعمل ديليت وبلوك لكن بناتي لا ده حاجة وجعتني ووجعت بناتي وصحباتهم اتصلوا بيهم.. وسأقدم بلاغ في مباحث الإنترنت ضد أي حد يشتم بناتي مش هسكت زي شريف منير اللي بدأ بده”.

يذكر أن أحمد زاهر شارك مؤخًرا في بطولة مسلسل “البرنس” الذي عُرض في شهر رمضان الماضي، فيما ينتظر قريبًا عرض فيلم “زنزانة 7”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك