تستمع الآن

شريف منير يرد على منتقدي سفر الفنانين للساحل: «بنغيّر حيطان وما بننزلش البحر»

الثلاثاء - ٠٩ يونيو ٢٠٢٠

رد الفنان شريف منير على الهجوم الذي تعرض له وزملائه من الفنانين بسبب دعواتهم للجمهور بالمكوث في المنزل بسبب كورونا بينما هم قد خرجوا لتصوير مسلسلاتهم.

وفي لقائه ببرنامج «القاهرة الآن» مع الإعلامية لميس الحديدي، قال شريف منير: «أحنا مرتبطين بعقود وتسليم حلقة لبلاد ومحطات تانية ما ينفعش نقعد لأن ارتباطنا بالمسلسل كان قبل ظهور كورونا، فكان لازم ننزل، فأحنا زينا زي الطبيب اللي بينزل المستشفى في عز ظهور الكورونا، فده كان عامل حالة غضب بين الناس، فبقول لهم لولا إن أحنا عملنا كده أنتم اتشديتم للمسلسل وسليناكم وخليناكم قعدتوا في البيت».

كما رد «منير» على هجوم الجمهور على سفر عدد من الفنانين إلى المناطق الساحلية في وقت فيروس كورونا، موضحًا: «اللي بيسافر بيغير حيطان ما بينزلش البحر ولا بيروح مطاعم، أحنا بنخرج من البيت ده بنروح نقعد في حيطان بيت تاني ما بنخرجش، اللي بيعمل غير كده هو اللي غلطان، حتى لو عندي بيت تاني في القاهرة هروحه هي دي الفكرة، أحنا معانا ولادنا وبنحاول نعوضهم حالة الزهق والملل، لكن اللي عمل غير كده دول اللي تعبوا».

وشارك الفنان شريف منير في موسم رمضان المنقضي بمسلسل «ونحب تاني ليه» من تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج مصطفى فكري، بطولة ياسمين عبدالعزيز، وسوسن بدر، وكريم فهمي وسمر مرسي، وتدور حول مشاكل الزواج والأسرة خلال مجموعة من الأحداث. الكوميدية.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك