تستمع الآن

بعد تساؤلات جمهوره.. رد شريف منير على سبب وجود علم مصر بجانب صوره

الخميس - ١٨ يونيو ٢٠٢٠

خاض الفنان شريف منير خلال الأيام الماضية، حربًا مع عدد من المتنمرين من مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي، بعد نشره صورة لابنتيه فريدة وكاميليا، ما أدى إلى تعليقات مسيئة من بعض المستخدمين.

وأثارت الصورة اهتمام البعض، بينما أساء بعض المتابعين التعبير وعلقوا بجمل جارحة، دفعت شريف منير لحذف صورة ابنتيه بعد ‏تعرضهما للتنمر، قبل أن يعيد نشرها مرة أخرى.

وأعرب شريف منير عن استيائه الشديد من التعليقات الساخرة والتنمر بابنتيه، واصفا أصحاب هذه الآراء بـ”ناس مرضى وقليلي الرباية”، قبل أن يلتقط أكثر من صورة مع عائلته وبجواره علم مصر، ما دفع البعض إلى السؤال ما سبب وجود علم مصر بجانبه أيضًا.

وعلق الفنان على صوره مع العلم، عبر تدوينة على صفحته على موقع “انستجرام”، قائلا: “ده بقي العلم اللي تاعب ناس كانت بتتريق وتسأل.. العلم فين؟ هو إنت نسيت تتصور مع العلم؟.. العلم أهو.. ده العلم إللي حطيته عندي في بيتي وتصور معاه ديماً .. لإني كنت شايله يوم ٣/ ٧، كان معايا بردو في 30-6، يوم الثورة العظيمة”.

 

View this post on Instagram

 

ده بقي العلم إللي إللي تاعب ناس كانت بتتريق وتسأل .. العلم فين ؟ هو إنت نسيت تتصور مع العلم ؟ .. العلم أهو .. ده العلم إللي حطيته عندي في بيتي و بتصور معاه ديماً .. لإني كنت شايله يوم ٣/ ٧ و كان معايا بردو في ٣٠ / ٦ .. يوم الثورة العظيمة .. عرفتوا ليه محتفظ بيه و بتصور ديماً جنبه ؟ وانبسطت أكتر لما عرفتوا إن علم مصر مهم قوي بالنسبة لي .. خلاص فهمتوا إن شريف لازم يتصور وجنبه علم مصر .. وهذا هو المطلوب . حد ليه شوق في حاجة ؟

A post shared by Sherif Moneer (@sherifmoneerofficial) on

وأكمل شريف منير: “عرفتوا ليه محتفظ بيه وبتصور دائمًا جنبه؟، وانبسطت أكتر لما عرفتوا إن علم مصر مهم قوي بالنسبة لي.. خلاص فهمتوا إن شريف لازم يتصور وجنبه علم مصر.. وهذا هو المطلوب.. حد ليه شوق في حاجة؟.

كان شريف منير قد أعاد نشر صور ابنتيه بعد حذفهما، وعلق على الصورة قائلا: “بعد مانزلت صورة بناتي.. فريدة 16 سنة وكاميليا 12 سنة.. شفت تعليقات من ناس مرضى وقليلي الرباية وجرحوا بناتي وجرحوني.. فمسحت الصورة.. ولقيت البوست ده معناه ينطق عليا.. حسبنا الله ونعم الوكيل”.

وأكمل: “لكن أنا نزّلتها تاني لأن شوية الهمج المتخلّفين دول مش هما اللي هيحددوا أنشر إيه و ما أنشُرش إيه، وأي حد هيكون على ‏أي صفحة تخُصّني لو تعدّى حدوده.. هتاخد الإجراء القانوني ضده.. إللي بيوصل للسجن أحيانًا”.‏

يشار إلى أن شريف منير شارك في رمضان 2020 بمسلسل “ونحب تاني ليه‎”.‎

‎”‎ونحب تاني ليه” من بطولة ياسمين عبد العزيز وشريف منير وكريم فهمي وسوسن بدر وإيهاب فهمي وإخراج مصطفى فكري.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك