تستمع الآن

بسمة وهبة تهاجم فنانة تسببت في إصابة مشاهير بـ«كورونا»: أقامت «عزومة» في عيد الفطر

الخميس - ٠٤ يونيو ٢٠٢٠

هاجمت الإعلامية بسمة وهبة إحدى الفنانات المصريات بدون ذكر اسمها، لتسببها في انتشار فيروس كورونا بين عدد من الفنانين بعد حفل غداء أقامته في منزلها بمناسبة عيد الفطر المبارك.

وقالت بسمة وهبة عبر برنامجها «كل يوم» على قناة ON E، إن الفنانة المذكورة «استغلت إجازة العيد في عمل عزومة كبيرة وتجمع كبير وزي ما عرفنا للأسف لا كان فيه كمامة ولا مسافات»، وأضافت ساخرة «إزاي تبقي فنانة مشهورة وييجي العيد وما تعمليش عزومة كبيرة لأ طبعًا، وتعزمي الناس وتخليهم كلهم يعيوا ويرجعوا عالقاهرة بالكورونا».

وتابعت «وهبة»: «مفيش حاجة مستفزة أكتر من التناقض وإنك تلبسي وش العقل والموعظة بالنهار ولما ييجي الليل تخلعه وتعمل عكس اللي بتقوله، واللي يخوفك عالمجتمع اكتر إن الناس دول يكونوا نخبته واللي بيطلعوا كل يوم يعملوا فيديوهات توعية للناس».

ووجهت بسمة وهبة رسالة للفنانة المذكورة، قائلة: «مينفعش تكتبي وتشتكي من قلة وعي الناس، ولما يجي العيد متستحمليش الكلام اللي بتقوليه وتعملي عزومة بالاستهتار والكارثة اللي حصلت واللي أنتي عملتيها يعني المفروض تكوني قدوة في تنفيذ إجراءات الوقاية، وعموما مش محتاجين نقول أسماء لأن الأسماء بقيت معروفة من أخبار الإصابة».

وأصيب عدد من الفنانين والإعلاميين المصريين بفيروس كورونا المستجد مؤخرًا كانت البداية مع الفنانة القديرة رجاء الجداوي، التي أصيبت منذ نحو أسبوعين، وتخضع للعلاج بمستشفى العزل بالإسماعيلية، كما أعلنت المطربة المصرية نهال نبيل إصابتها ووالدتها بالفيروس، كما أعلن 4 مذيعين بقنوات مصرية إصابتهم بالفيروس.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك