تستمع الآن

مؤلف «ونحب تاني ليه» يرد على تشابه العمل مع قصة حياة ياسمين عبد العزيز: «أنا مش كاتب ملاكي»

الأحد - ١٠ مايو ٢٠٢٠

رد المؤلف عمرو محمود ياسين على ما يتم توجيهه لمسلسله الرمضاني «ونحب تاني ليه» بطولة الفنانة ياسمين عبد العزيز بأنه يتشابه مع قصة حياتها الحقيقية.

وفي تعليق على أحد منشوراته على «فيسبوك» قال أحد المتابعين لـ«عمرو»: «بس حضرتك مش واخد بالك ان قصة المسلسل تقريبا متشابهه لقصة البطلة فى الواقع ..دى ممكن نسميها رسالة بين السطور».

ورد عمرو محمود ياسين قائلًا: «لا واخد بالي إني كاتب معالجة المسلسل ده من اكتر من سنتين و كان بعنوان الست آيات و بالتالي التشابه اللي بتكلم عنه مايشغلنيش لاني لا أكتب الا اللي نابع مني و بالمناسبه انا مش شايف تشابه الا اذا تقصد ان ست اتطلقت و حبت مره تانيه واعتقد ده متشابه مع ١٧٢٧٢٥٧٣٨حاله في حياتنا».

وأكد «وانا مش كاتب ملاكي عشان ابعت رسايل بين السطور لحد. مايصحش تقولي كده .. انا بعتز جدا بقلمي و مهنتي».

يأتي هذا في الوقت الذي تزوجت فيه الفنانة ياسمين عبد العزيز من الفنان أحمد العوضي بعد قصة حب غير معلنة جمعتهما مؤخرًا عقب زواج سابق وطلاق للفنانة ياسمين عبد العزيز وهو ما يشبه إلى حد ما أحداث المسلسل.

«ونحب تاني ليه» من تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج مصطفى فكري، وبطولة ياسمين عبدالعزيز، وشريف منير، وسوسن بدر، وكريم فهمي وسمر مرسي، وتدور حول مشاكل الزواج والأسرة خلال مجموعة من الأحداث. الكوميدية.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك