تستمع الآن

«مستكترين عليها الدعاء وبتشتموني؟».. هجوم متبادل بين راندا البحيري ومتابعيها بعد دفاعها عن حنين حسام

الأربعاء - ٢٢ أبريل ٢٠٢٠

تعرضت الفنانة راندا البحيري لهجوم كبير من متابعيها بعد دفاعها عن، حنين حسام طالبة كلية الآثار بجامعة القاهرة وصاحبة الفيديوهات الشهيرة على موقع TikTok، والتي تم القبض عليها بتهمة التحريض على الفسق والفجور.

وعلى حسابها على موقع وتطبيق إنستجرام نشرت راندا صورة لحنين وعلقت عليها كاتبة: “ربنا يفك كربها يارب. بحق الأيام المفترجه دي يارب”.

ولاقت راندا هجوما شديدا عليها من قبل الجمهور بسبب دفعها عن حنين، وجاءت تعليقاتهم كالتالي: “بتدافعى عنها ليه”،”نزلتي من نظري الصراحة”، “ما طبيعي تساندوها من كلكم في كار الشمال دا”.

لترد الفنانة على المنتقدين والمهاجمين في تعليق قائلة: “الكثيرون يهاجمون راندا على تعاطفها مع حنين، لتعود قائلة، “يا جماعه هو احنا بقينا صعبين كده ليه.. بنت طفلة صغيرة. سني تقريبا ضعف سنها.. عرفت أنها بايتة في القسم ربنا ما يكتب ده على حد.. متخيلين يعني إيه واحدة عندها أهل وبيت أكيد زعلانين عليها بايته في القسم دلوقتي”.

وتابعت: “أنتوا مستكترين عليها الدعاء؟ وبتشتموني؟.. طيب يا سيدي أنت وهو.. ربنا يكرم أصلك.. وشكرًا على الشتايم.. خليني أخد حسنات وتاخدوا انتوا ذنوب.. هو انتوا لو الواحد حتى غلط في المجتمع ده مينفعش أنه يتوب.. مينفعش حد بدعيله؟، ليه كده؟، ده باب التوبة عند ربنا مفتوح؟ وعندكم مقفول في وش الناس كلها”.

وكانت حنين حسام قد أثارت الجدل، بعدما انتشرت لها مجموعة من الفيديوهات عبر موقع تيك توك، وتم استدعائها إلى مقر نيابة شمال القاهرة الكلية بالعباسية للتحقيق معها على واقعة نشر مقطع فيديو منسوب لها، قبل إنها تحرض فيه على الفسق والفجور.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك