تستمع الآن

ريهام سعيد تعتذر للفنانة سمية الخشاب.. وتنتقد ريم البارودي: حزينة عليكي

الإثنين - ٢٠ أبريل ٢٠٢٠

“أنا بعتذر للفنانة سمية الخشاب، لأن أنا واضح أن وصلي القصة بشكل مختلف”، هكذا وجهت الإعلامية ريهام سعيد اعتذارا في فيديو تجاوزت مدته الـ40 دقيقة، عبر حسابها على إنستجرام، والذي حرصت من خلال أيضا توجيه اللوم والهجوم للفنانة ريم البارودي.

واتهمت ريهام صديقتها السابقة بأنها تتعمد تشويه صورتها سواء في عمل الخير أو غيره، كما اتهمتها بأنها تسلط صحفيين بعينهم عليها لمراقبة حساباتها على السوشيال ميديا لإظهار ردودها غير اللائقة على المتابعين.

وقالت في الفيديو: “أنا ست قوية جدا ومؤدبة وبحب ربنا، إن شاء الله أكون عند حسن ظن كل الناس اللي وثقت فيا، أنا مصدومة أن في حرب ضدي الفترة دي، رغم إني متكتبش خبر عني سلبي من أغسطس الماض، من ساعة المشكلة الأخيرة”.

وأضافت موجهة الكلام لريم البارودي: “أنت بتجريني إني أتكلم ورمضان جاي وده أكل عيشك، علشان تظهري في البرامج، بس أنا مش هعمل كدة، قيمتي أكبر من كدة بكثير، أنا بقولك تاني اللي بيحبني طول عمري عارف مين أنا، معنديش حب الظهور”.

وتابعت: “بقالي 17 سنة، كل الناس عارفاني، بحاول بشتى الطرق أعمل إعادة ضبط نفسي معاكي، بس الظاهر مش نافع، ده جنان رسمي مش مرض، لقيتي صاحبة وحشة سيبك منها، عايزة ربنا ياخد مني حب الناس”.

وأردفت:”استغفري ربنا ولا أنا ولا أنت هناخد الناس معانا القبر، أنا واحدة الحمد لله ولا عندي كيد ولا غيظ، بدليل أني متخانقة معاكي بقالي سنتين ومجتش جمبك، أسفة أقولك أنت غلبانة، كنت أتمنى أن تراعي العيش والملح، ومتغلطيش ولا تقولي ألفاظ، حزينة عليكي أنك وصلتي للدرجة دي”.

ووجهت ريهام سعيد اعتذارها للفنانة سمية الخشاب، طليقة الفنان أحمد سعد، الذي كانت تربطه علاقة عاطفية بريم البارودي.

وقالت ريهام: “أتمنى إنك تقبلي اعتذاري.. الفنانة سمية الخشاب، أنا مفيش بيني وبينك حاجة وحشة، مفيش أي حاجة تجاهها، لأن أنا اتحكالي قصة واضح أنها كانت غلط من اللي بيحصلي دلوقتي نسخة طبق الأصل”.

واختتمت: “أنا طالعة عشان أقول بس كفاية، وعمري ما هطلع في برنامج أخد ظرف فلوس عشان أشتمك في حد أكلت معاه عيش وملح ده لا هيزودني ولا هينقصني، أنا طالعة عشان تصرفاتك بتبوظ عليا السلام النفسي اللي أنا عايشة فيه”.

أزمة ريهام سعيد وريم البارودي

وكان الثنائي، الإعلامية ريهام سعيد، والفنانة ريم البارودي، تربطهما علاقة صداقة قوية، ودافعا عن بعضهما في العديد من المواقف الصعبة، لكن منذ فترة دارت حول علاقتهما العديد من علامات الاستفهام، لكنهما عادتا من جديد، واحتفلتا سويًا على الفور.

لكن خلال الأزمة الأخيرة للإعلامية ريهام سعيد، التي جاءت عقب حلقة برنامجها عن “مرضى السمنة” عاودت الفنانة ريم البارودي، الاختفاء عن دعم الإعلامية ريهام سعيد.

وبدأت “خناقة” بين الصديقتين السابقتين، بعدما ردت ريهام سعيد، على أحد متابعيها ووصفت ريم البارودي بأنها “ماتت بالنسبة إليها”، لترد الأخيرة بشكل غير مباشر عليها عبر حسابها على إنستجرام: “مشكلتك معتبراني عدوتك”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك