تستمع الآن

ناهد السباعي في تدوينة غامضة: «الرجالة بلاش تتكلم على أسرار بيوت الناس»

الأربعاء - ٠٤ مارس ٢٠٢٠

كتبت الفنانة ناهد السباعي تدوينة غامضة عن أزمة لم تكشف عن تفاصيلها، وذلك عبر صفحتها على موقع “انستجرام”، مشيرة إلى أنها لم تستطع أن تمنع نفسها من الكتابة عنها.

وأشارت ناهد السباعي إلى أنه من الضروري على الرجال عدم الحديث عن أسرار البيوت والشرف والعيوب، مضيفة: «أنا عمري مبنزل صورة دينية عشان محدش يتريق عليّ وشوف بتمثل التدين وكده، وأنا أصلا بنت عادية جدا بدعي ربنا يكرهني في المعصية».

وأكملت: «بس بجد بجد مش قادرة أمسك نفسي يا جماعة أرجوكم بالذات الرجالة بلاش تكلم على أسرار بيوت الناس وعرضهم وحالهم وشرفهم وعيوبهم ومشاكلهم، عشان ده ذنب أكبر من التنمر اللي ترند اليومين دول، اللهم استر عوراتنا وآمن روعاتنا لنا ولكم جميعا يارب».

ناهد السباعي

وتابعت ناهد السباعي: «محدش يكتب اسم حد لو سمحتم في الكومنتس عشان حرام برضه ده موضوع بتاعي أنا وأحب أقول لصحابي اللي عملوا فيا كده جتكم الأرف بجد بجد أنتوا الاتنين جتكم الأرف، كنت فكراكم أخويا وصاحبي؟؟!!! لكن إخيه عالرجالة».

كانت الفنانة ناهد السباعي، قد كشفت عن رأيها في الانتقادات التي توجه إلى بعض الفنانين خلال حضورهم بعض الفعاليات الفنية أو نشر صورهم عبر صفحاتهم الرسمية على مواقع «السوشيال ميديا».

وقالت ناهد السباعي، في تصريحات صحفية، إن ما يحدث من انتقادات هو أمر طبيعي، مضيفة: «ده أمر طبيعي ولازم نتعود ولا نرد عليه».

وأشارت إلى أنها في بعض الأحيان تضطر للرد على بعض تعليقات المتابعين السلبية، مثلما حدث في أحد المرات عندما طالبتها متابعة بأن تعيش «عيشة أهلها».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك