تستمع الآن

داليا مصطفى تنتقد ظهور بعض الفنانين بوسائل الإعلام: «الأفضل ميتكلموش خالص»

الخميس - ١٢ مارس ٢٠٢٠

انتقدت الفنانة داليا مصطفى سلوك بعض الفنانين خلال ظهورهم في وسائل الإعلام، مشيرة إلى أن ظهور البعض منهم رغم شعبيتهم الكبيرة يسبب العديد من المشاكل.

وقالت داليا مصطفى عبر تدوينة على صفحتها على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، إن ظهور بعض الفنانين في وسائل الإعلام يؤدي إلى هدم جيل كامل بأسلوب ركيك، موضحة: «مش عارفة أقول إيه وأبدا ازاي؟ بس فعلا فيه بعض الممثلين الزملاء وهما ممكن يكونوا هايلين جدا جدا في شغلهم لكن الأفضل ليهم ولينا احنا لأننا نصنف على إن كلنا واحد انهم ميتكلموش خالص في أي برنامج لأنهم بيفضحونا فعلا».

وتابعت داليا مصطفى: «لا ثقافة ولا وعي على أنهم بيسجلوا مع مذيع ولا صحفي والأكبر والأقوى من كده انهم ليهم معجبين كتير ولأنهم وده اللي مش قادرين يستوعبوه انهم قدوه.. قدوه لناس كتير اوي اوي وأي كلمه مش مظبوطه بتعتبروها هزار وخفة دم».

وأكملت: «صراحة هي شيء سخيف وأنت حضرتك بتهدم جيل بأسلوبك الركيك ومعني ركيك مش رقيق يعني أسلوب متواضع في اللغة وعيب على حضرتك او حضرتك كفنان يصدر من لسانك مثل هذه الألفاظ، لأنك علم وغير كده وكده ارحمونا شكلنا بقي وحش قوي0».

وأضافت: «على فكرة في نجم عظيم عظيم بمعني الكلمة لكنه عمره ما طلع في أي برنامج أو مقابلة عابرة لأنه عارف كويس قوي أنه مش بيعرف يتكلم كويس وعادي يعني الراجل عايش وكلنا بنحبه ونموت ونتصور معاه ارحمونا بقى».

داليا مصطفى


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك