تستمع الآن

«أنا حرة ومابعملش حاجة غلط».. ريهام حجاج تنفعل بسبب «اللجان الإلكترونية»

الأحد - ٢٢ مارس ٢٠٢٠

قررت الفنانة ريهام حجاج الرد على التعليقات التي تهاجمها عبر مواقع التواصل الاجتماعي خاصة «انستجرام»، والتي أشارت في ردها أنها ازدادت بعد الزواج من رجل الأعمال محمد حلاوة، زوج الفنانة ياسمين عبدالعزيز السابق.

وكتبت الفنانة ريهام حجاج عبر موقع التواصل الاجتماعي «انستجرام»، ردا على تعليقات البعض بأنها السبب في انفصال زوجها الحالي من ياسمين عبدالعزيز، قائلة إنها متزوجة منذ عامين وأوشكت على الإنجاب بينما مازال البعض يتحدث عن هذا الأمر.

وقالت: «أنا شايفة أنكم بقالكوا كتير قوي بتحكوا في المحكي؟ مازهقتوش كلكم على بعض 170 كومنت تلت ترباعكم لجان إلكتروني والربع التاني حافظ وبيردد كلام، أنا بقالي سنتين متجوزة وقربت أخلف وانتم مع كل صورة بنزلها مع جوزي نفس الأشخاص بنفس التعليقات».

وأضافت: «عموما أنا متصورة مع جوزي مش عشيقي، أنا حرة ومابعملش حاجة غلط مش عشان أي سبب غير إني حابة الصورة وحابة أشاركها مع كل الناس السوية مش المريضة».

واستطردت: «الانستجرام بتاعي أنزل عليه اللي أنا عايزاه.. بتتكلموا في موضوع يضحكك أساسا يعني ماعتقدش إني ممكن اختار لواحدة فيكم جوزها مثلا، ولا حتى أقول رأيي فيه، مش من حقي فأكيد مش من حقكم يعني هو مش موضوع يحتمل النقاش أساسًا».

وأضافت: «عمالين تهروا في موضوع صاحبة الشأن نفسها طلعت في برنامج واتكلمت عن طلاقها اللي كان من سنة قبل جوازي، بتخترعوا قصص وهمية ومصدقينها زي مثلا إننا كنا أعز أصحاب وكلام غريب وأنتم متعرفوناش أصلا».

وأكملت ريهام حجاج: «الجواز والطلاق ده نصيب وحلال مش حتحرموا حلال ربنا يعني، ولا هو التدين بيطلع وقت مانحب وهو الكلام ده ليه علاقة بالدين ولا الأخلاق».

كانت ريهام حجاج قد أعلنت زواجها من طليق ياسمين عبد العزيز، رجل الأعمال محمد حلاوة في 20 يناير 2019، حيث نشرت ريهام عبر حسابها على «انستجرام» صورة من خبر عن زواجها وأنها لم تكن سببا في طلاق ياسمين وحلاوة، وأن زواجها تم بعد الطلاق بفترة.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك