تستمع الآن

انتقادات لـ تامر حسني بسبب صورته ضمن حملة «إسعاد المحتاجين»

الثلاثاء - ١١ فبراير ٢٠٢٠

تضامن الفنان تامر حسني مع المبادرة التي أطلقتها ابنة الفنان صلاح عبدالله “دنيا”، وذلك من خلال صفحته على موقع التواصل “فيسبوك”.

ونشر تامر حسني صورة مع أحد الأشخاص البسطاء خلال وجوده في أحد شوارع القاهرة، وعلق عليها: “تضامنًا مع فكرة دنيا صلاح عبد الله.. اختار حد متعرفوش من أهالينا المحتاجين وانزل شوف طلباته”.

وأكمل: “فرحهم باللي تقدر عليه واتصور معاه وهو مبتسم.. أحسنتي يا دنيا ربنا يكرمك”.

وأضاف تامر حسني: “أنا من دلوقتي بتبنى الحملة دي ونفسي كلنا نعمل كده، وتبقى عادة نواظب عليها دايماً ربنا يكرمكوا كلكوا يا اهل الخير”.

واستطرد تامر: “ملحوظة لما روحت للراجل الطيب ده كان اصلاً بياكل وعزمني كمان واللي ربنا قدرني عليه حصل في الباطن عشان في ناس بتفهم غلط، الفكرة مش تظاهر بالخير دي حملة عشان نتحد كلنا في احساسنا بالمحتاجين”.

وأكمل: “النوايا عالم بيها ربنا مش العباد ولسه الحملات جايه كتير وهنشارك فيها كلنا مع بعض إن شاء الله”.

وعقب نشر تامر حسني الصورة مع الشخص الذي تحدث عنه عبر صفحته على موقع “فيسبوك”، وجه عدد من المتابعين انتقادات له بسبب الصورة وكشف هوية الرجل، مشيرين إلى أن عمل الخير والصدقة يكون في الخفاء.

ويعرض للفنان تامر حسني مؤخرا فيلم “الفلوس” وتدور أحداثه حول “سيف” النصّاب المحترف، الذي تستعين به الفتاة الجميلة الثرية، ليساعدها في استعادة أموالها من نصّاب آخر، لتبدأ سلسلة لا منتهية من الخدع والآلاعيب التي تختلط فيها مفاهيم الحب والصداقة والحياة.

الفيلم من إخراج سعيد الماروق، سيناريو وحوار محمد عبد المعطي، وقصة تامر حسني، وبطولة: تامر حسني وخالد الصاوي، زينة، عائشة بن أحمد، ومحمد سلّام،وعدد من الفنانين، وضيوف شرف أحمد السقا ومي عز الدين.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك