تستمع الآن

«هجيلكم أنا وولاد رزق كلهم».. عمرو يوسف يدعم طفل تعرض للتنمر

الأربعاء - ١١ ديسمبر ٢٠١٩

نشر الفنان عمرو يوسف، فيديو عبر حسابه على «إنستجرام» دعم فيه طفل يتعرض للتنمر في المدرسة.

الطفل «ياسين» ظهر مع عمرو يوسف في الفيديو داخل «الجيم» حيث يتعرض للضرب والتننمر بسبب ذهابه إلى مدرسة جديدة، وقال «عمرو» في الفيديو أنه إذا تعرض له أحد سيأتي إلى المدرسة مع «ولاد رزق» للدفاع عنه، قائلًا: «الي هيزعل ياسين تاني هجيلكم بنفسي المدرسة ومش هاجي لوحدي هجيب ولاد رزق كلهم»، بحسب الخبر الذي قرأته فرح شيمي وفريدة الخادم في «عيش صباحك» على «نجوم إف.إم».

وكتب «يوسف» تعليقًا على الفيديو: «في بعض الاحيان بيكون صعب تفهم طفل متنمر مدي قسوة و صعوبة التنمر علي نفسيات الاخرين .. عشان كده جزء كبير من اللوم بيكون لأهل المتنمر اللي المفروض يفهموه و احياناً يعاقبوه علي تنمره (للأسف في اهالي بتسعد بأولادها المتنمرين و بيعتبروا ده قوة شخصية)».

View this post on Instagram

في بعض الاحيان بيكون صعب تفهم طفل متنمر مدي قسوة و صعوبة التنمر علي نفسيات الاخرين .. عشان كده جزء كبير من اللوم بيكون لأهل المتنمر اللي المفروض يفهموه و احياناً يعاقبوه علي تنمره ( للأسف في اهالي بتسعد بأولادها المتنمرين و بيعتبروا ده قوة شخصية ) .. التنمر مشكلة كبيرة بتؤدي لمشاكل ممكن تفضل مع الطفل لحد ما يكبر و تؤثر علي سلوكياته في محيط شغله و عائلته .. ارجوكم فهموا اولادكم ان التنمر زيه زي السرقة و الخيانة ، و بالبلدي التنمر مش مجدعة ولا رجولة . ملحوظة : استأذنت والد ياسين قبل نشر الڤيديو #لا_للتنمر #عمرو_يوسف

A post shared by Amr Youssef (@amryoussefofficial) on

وتابع: «التنمر مشكلة كبيرة بتؤدي لمشاكل ممكن تفضل مع الطفل لحد ما يكبر و تؤثر علي سلوكياته في محيط شغله و عائلته ..أرجوكم فهموا اولادكم ان التنمر زيه زي السرقة و الخيانة ، و بالبلدي التنمر مش مجدعة ولا رجولة».

وتخطى فيلم «ولاد رزق 2» بطولة النجمين أحمد عز وعمرو يوسف، حاجز الـ 100 مليون جنيه، منذ طرحه في عيد الأضحى.

«ولاد رزق 2» بطولة أحمد عز وعمرو يوسف وأحمد الفيشاوي وأحمد داوود وكريم قاسم وخالد الصاوى ونسرين أمين، إضافة إلى خالد الصاوى وباسم سمرة مع ظهور عدد من النجوم كضيوف شرف على رأسهم غادة عادل وإياد نصار ويسرا وماجد المصرى وأصالة وآسر ياسين وريم مصطفى ومحمد لطفى وسيد رجب ومن تأليف صلاح الجهينى، وإخراج طارق العريان وإنتاج سينرجى فيلمز لمديرها أحمد بدوى، وطارق العريان وموسى عيسى وشركة الطاهر ميديا برودكشن.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك