تستمع الآن

لقاء الخميسي ترد على تعليقات التنمر ضدها: «احتفظوا بطاقتكم الإبداعية في الإهانات والألفاظ البذيئة لأنفسكم»

الثلاثاء - ١٧ ديسمبر ٢٠١٩

قررت الفنانة لقاء الخميسي الرد على تعليقات بعض متابعيها، الذين سخروا من تصرفاتها وملابسها، عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

وقالت لقاء عبر حسابها الشخصي على إنستجرام: “أولاً أحب أوجه الشكر للناس اللي بتحبني زي ما أنا.. وجمهوري المهذب المحترم اللي مقدرني زي ما أنا، ولو أحيانا أختلف معايا في الرأي لا يفسد في الود قضيه بيننا، شكرا.. أما عن هؤلاء المتنمرين الكارهين للحياة والحب واحترام الآخر وتقبل الآخر.. يا جماعة صفحتي هي بيتي اللي فاتحاه لحبايبي وصحابي اللي بيحبوني زي ما أنا وأنا بحبهم.. أما عن هؤلاء الكارهين الحاقدين اللي مالهومش لا شغل ولا مشغلة غير إهانة الناس وفرض آرائهم على الآخرين دون أي احترام للحريات واختلاف الآراء والطبائع والأفكار.. يا جماعة وفروا وقتكم الثمين في شيء أهم من أنكم تتابعوا شخص مش بتحبوه، واحتفظوا بطاقتكم الإبداعية في الإهانات والتنمر والألفاظ البذيئة والكره لنفسكم”.

View this post on Instagram

لقاء .. هو دا انا ! يافنانه .. بتكتبي بالإنجليزي ليه ؟ يافنانه .. انت بتلبسي مفتوح ليه ماتلمي نفسك ! يووووه مالك لابسة مقفل كدا ليه ؟ انت قصيتي شعرك ليه ؟ شكلك وحش ؟ انتي طولتي شعرك ليه ؟ شكلك بلدي ! انتي بتنزلي بوست يوم الجمعه بدل ماتصلي ؟ انتي متصوره كدا ليه ؟ فينك يا منصف ؟ انت سالت ايدك خالص ! فستانك قرف وذوقك زفت . انت على فكره اخرتك جهنم .. اعرفي ربنا بقى ! ايه دا انتي مسيحيه والا مسلمة ؟ انتي سهرانه وبترقصي ومش حاسه بالناس ! انت معندكيش دم .. حسبُنا الله فيكي وفي امثالك .. جهنم وبئس المصير . ماتحترمي سنك بقى وتتلمي ! انتي قدوة ! ********** أولاً احب أوجه الشكر للناس اللي بتحبني زي ماانا .. وجمهوري المهذب المحترم اللي مقدرني زي ماانا ولو احيانا اختلف معايا في الرأي لا يفسد في الود قضيه بيننا 🙂 شكراً. اما عن هؤلاء المتنمرين .. الكارهين للحياة والحب واحترام الاخر وتقبل الاخر .. ياجماعه صفحتي هي بيتي اللي فاتحاه لحبايبي وصحابي اللي بيحبوني زي ماانا وانا باحبهم . اما عن هؤلاء الكارهين الحاقدين اللي مالهومش لاشغل ولا مشغله غير إهانة الناس وفرض أرائهم على الآخرين بدون اي احترام للحريات واختلاف الاّراء والطبائع والأفكار . ياجماعه وفرو وقتكم الثمين في شئ اهم من أنكم تتابعو شخص مش بتحبوه ، واحتفظوا بطاقتكم الإبداعية في الإهانات والتنمر والألفاظ البذيئة والكره لنفسكم . المهم أنكم تبقو كويسين لنفسكم وحياتكم وماتحاولوش. تملو علينا أرائكم الجدلية . ماتضيعوش وقتكم الثمين مع حد مختلف عنكم وبيضايقكم . الحياة لا تحتمل . احفظوا وقتكم للمتعة والسعاده والتحقق بعيداً عن الهري والسُباب والتنمر .. يمكن تعيشو احسن . خليكم في حياتكم ودعو الخلق للخالق . ماتنصبوش نفسكم المتحدث باسم الله . كل واحد ليه حياته .. كل واحد يبص في ورقته . #انا_هو_انا #اختار_حياتي_كما_اريد #لقاء

A post shared by Lekaa Elkhamissi (@lekaa.elkhamissi) on

وأضافت: “المهم إنكم تبقوا كويسين لنفسكم وحياتكم وماتحاولوش. تملوا علينا أرائكم الجدلية.. ماتضيعوش وقتكم الثمين مع حد مختلف عنكم وبيضايقكم.. الحياة لا تحتمل.. احفظوا وقتكم للمتعة والسعادة والتحقق بعيداً عن الهري والسُباب والتنمر.. يمكن تعيشوا أحسن.. خليكم في حياتكم ودعوا الخلق للخالق.. ماتنصبوش نفسكم المتحدث باسم الله.. كل واحد ليه حياته.. كل واحد يبص فى ورقته”.

يشار إلى أن لقاء الخميسي شاركت ضيفة شرف في فيلم التحريك “الفارس والأميرة”، كما قدمت أغنية الفيلم التي تتضمن رسالته.

فيلم الرسوم المتحركة “الفارس والأميرة” عرض بالدورة الثالثة بمهرجان الجونة، وهو من تأليف وإخراج بشير الديك، وشارك في الأداء الصوتي عدد من الفنانين ومنهم مدحت صالح، دنيا سمير غانم، محمد هنيدي، عبلة كامل، ماجد الكدواني إلى جانب عبد الرحمن أبو زهرة.

وكان آخر أعمالها التليفزيونية، مسلسل “أبواب الشك” الذي عرض العام الماضي، وشارك في بطولته خالد سليم، نبيل عيسى، أحمد صلاح حسني، جيهان خليل، عائشة بن أحمد، طارق صبري، ومن تأليف محمد ناير، وإخراج أحمد سمير فرج.

 


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك