تستمع الآن

برومو فيلم لن يكتمل برحيل الفنان هيثم أحمد زكي

الإثنين - ١١ نوفمبر ٢٠١٩

أكد الفنان عمر السعيد، أن هناك مشروع فيلم انتهى للأبد من دون واحد من أبطاله خاصة بعد رحيل الفنان هيثم أحمد زكي حيث نشر “برومو” الفيلم، الذي تضمن كوكبة من الفنانين.

ونشر عمر السعيد، عبر صفحته على موقع “انستجرام”، فيديو لبرومو الفيلم الذي ظهر فيه هيثم أحمد زكي وأحمد الفيشاوي وكريم قاسم وشيري عادل.

وتبين من البرومو للفيلم الذي لم يذكر اسمه، ظهور هيثم أحد أبطال الفيلم مع أحمد الفيشاوي الذي يعتقد أنه يقوم بدور محقق، للتحقيق مع الراحل في حادثة وقت في أحد المواصلات العامة.

هيثم أحمد زكي
هيثم أحمد زكي من برومو الفيلم

وعلق عمر السعيد: “ذكريات.. من فترة كدا كلمني صديق عمري محمد اديب وهو مؤلف ومخرج وقالى انا عندى فكرة لفيلم وعايز اصور برومو الاول قبل الفيلم عشان فيه شغل جرافيكس كده ولازم نتاكد انه هيطلع كويس و مظبوط”.

وتابع: “المهم اشتغلنا ع الفكرة وكلم ممثلين اصحابنا وصورنا البرومو.. بعد كدا حصلت ظروف كتير فى البلد وفى حياتنا الشخصية زى الانشغال بأعمال تانية وسفر أديب لدراسة ماجستير فى أمريكا”.

 

View this post on Instagram

 

ذكريات…..من فترة كدا كلمنى صديق عمرى محمد اديب و هو مؤلف و مخرج و قالى انا عندى فكرة لفيلم و عايز اصور برومو الاول قبل الفيلم عشان فيه شغل جرافيكس كدا و لازم نتاكد انه هيطلع كويس و مظبوط… المهم اشتغلنا ع الفكرة و كلم ممثلين اصحابنا و صورنا البرومو… بعد كدا حصلت ظروف كتير فى البلد و فى حياتنا الشخصية زى الانشغال باعمال تانية و سفر اديب لدراسة ماجستير فى امريكا… المهم التجربة دى انا افتكرتها النهاردة… افتكرت بروفات البرومو فى بيت اديب و انا و فيشاوى و هيثم و شيرى و كريم و غيدا و احنا متحمسين و مبسوطين اننا بنعمل فكرة جامدة و برا الصندوق لفيلم غير تقليدى… افتكرت تفاصيل كتير اوى لايام حلوة. افتكرت و احنا عاملين زى الهواة عشان مشروع كلنا كان نفسنا فيه… افتكرت ان اه القدر خلانى امثل فى فيلم فيه هيثم زكى و هو سكر مر… بس هو نفس القدر او الظروف المنعتنا من استكمال مشروع انتهى للابد من غير واحد من ابطاله…. (دا جزء بسيط من برومو طويل لمشروع انتهى…. الله يرحمك يا هيثم و يغفرلك) @fishawyofficial @ghidanouri1 @moh_adeeb @shery_adel_official @karimkassem86

A post shared by عمر السعيد (@omarelsaeed) on

وأكمل: “المهم التجربة دى انا افتكرتها النهاردة.. افتكرت بروفات البرومو فى بيت اديب وأنا وفيشاوى وهيثم وشيرى وكريم وغيدا واحنا متحمسين ومبسوطين اننا بنعمل فكرة جامدة وبره الصندوق لفيلم غير تقليدي”.

واستطرد: “افتكرت تفاصيل كتير اوى لأيام حلوة.. افتكرت وإحنا عاملين زي الهواة عشان مشروع كلنا كان نفسنا فيه.. افتكرت ان اه القدر خلاني أمثل في فيلم فيه هيثم زكي وهو سكر مر.. بس هو نفس القدر أو الظروف اللي منعتنا من استكمال مشروع انتهى للأبد من غير واحد من أبطاله.. (دا جزء بسيط من برومو طويل لمشروع انتهى.. الله يرحمك يا هيثم ويغفرلك)”.

وفاة هيثم أحمد زكي

وغيَّب الموت الفنان الشاب هيثم أحمد زكي، في الساعات الأولى لصباح الخميس الماضي، عن عمر ناهز 35 عاما، وهو نجل الفنان الراحل أحمد زكي والفنانة الراحلة هالة فؤاد.

وبدأ هيثم أحمد زكي مشواره الفني عام 2006 عندما استكمل ما تبقى من مشاهد فيلم “حليم” بعد رحيل والده بطل الفيلم أحمد زكي، ليقوم في العام التالي ببطولة فيلم “البلياتشو”، ثم توالت أعماله الفنية انتهاء بمسلسل “علامة استفهام” في رمضان 2019، والذي يعد آخر أعماله.

ودفن جثمان الفنان هيثم أحمد زكي، بمقابر الأسرة على طريق الواحات بأكتوبر، ليكون بجوار جثمان والده أحمد زكي والفنان ممدوح وافي، الذي دفن هو الآخر فى هذه المقبرة بناء على وصيته بدفنه بجوار صديق عمره أحمد زكي.

عزاء هيثم أحمد زكي
عزاء هيثم أحمد زكي
عزاء هيثم أحمد زكي
عزاء هيثم أحمد زكي


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك