تستمع الآن

الموزع أحمد إبراهيم عن شائعات انفصاله عن أنغام: «ليه مافيش احترام لبيوت الناس»

الإثنين - ٠١ يوليو ٢٠١٩

وجه الموزع الموسيقي أحمد إبراهيم، رسالة غاضبة عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، عقب انتشار تقارير صحفية بانفصاله عن الفنانة أنغام وعودته إلى زوجته السابقة ياسمين عيسى.

كانت أخبار قد انتشرت مؤخرًا عبر عدد من المواقع الإخبارية بشأن انفصال أحمد إبراهيم عن زوجته الفنانة أنغام، إلا أن إبراهيم وزجته نفيا هذا الخبر.

وكتب إبراهيم عبر صفحته الرسمية على “فيسبوك”، رسالة غاضبة إلى المتدخلين في شؤونه الداخلية والأسرية، مشددا على أنه لن يسمح بالحديث في أمور أسرية مرة أخرى.

وقال: “في فرق بين خبر فني ومعلومه شخصية لا اعلم المكسب من وراها!.. وبعيد بقى عن صحة الخبر من عدمها لانها ماتخصش حضرتك ولا المتابعين لان حياتهم فيها ما هو اهم اكيد.. مش المفروض لما صاحبة الشأن تنفي خبر وتطلب منك زي ما كتبتي خبر من غير ماترجعيلنا تتاكدي لانه امر شخصي ليا واولادي وبيتي انك تنفيه على لسان صاحبة الشأن زي ما كتبتيه ولا سيباه ينتشر؟”.

وأكمل: “هيفرق معاكي صحة الخبر من عدمها في ايه هو انتي اللي هتصرفي على اولادي ولا عايشين عندك في البيت على حسابك؟”.

واستكمل: “حضرتك قاصده تحرجي ام اولادي اللي بيني وبينها كل احترام وحب وتستفزي اهلها بالخبر ده انها رجعت بعد اعلانها طلاقنا بسبب زواجي (اللي انا بلغتها بيه واديتها حرية الاختيار)، ولا عاوزه تخلي الناس تتهمها انها كانت عامله فيلم غاويه شهرة ولم تعاطف وفي الآخر رجعتلي؟”.

وأضاف أحمد إبراهيم: “ليه مافيش احترام لبيوت الناس؟ إحنا لسه هسخن الناس تاني والأغبياء يرجعوا يقولوا ساب بيته وعياله وسرقته من بيته والهجص والسفالة دي كإني عندي ٣ سنين!! مش كفايا ساكت على الكدب والتضليل من البداية ورفضت أدخل في خصومة مع أم أولادي والنتيجة أن علاقتنا اتحسنت كتير رغم حجم الأزمه اللي افتعلت من الإعلام!”.

وتابع: “هل حضرتك هتجيبيلي انا وزوجتي المشهورة حقنا من التجاوزات والافتراء اللي في تعليقات الحشريين في البوست عندك او عند الناس اللي نقلت الخبر اللي هما اساسا تم شحنهم ضدنا بمهارة من بداية الازمه بطريقه عاطفيه وسكت واحتسبت ربنا؟؟”.

وقال: “لاخر مره ماتتكلموش تاني في امور بيتي من فضلكم غير مصرحلك ولا لغيرك يا استاذه يا فاضلة تكتبي او تتكلمي تاني عن حياتي الخاصة باي خبر سواء صح او غلط ده امر شخصي بحت مش المفروض ابرر او انفي او انزل تاكيد دي حياتي انا بس كفايه تجاوز بقى!!”.

كان الموزع الموسيقي أحمد إبراهيم قد أعلن الانفصال رسميا عن زوجته الأولى ياسمين عيسى بعد زواج استمر لمدة 10 سنوات، أنجبا خلالهما طفلين، أما خبر زواجه من الفنانة أنغام انتشر الإثنين 18 فبراير الماضي، حيث تعاون مع أنغام في ألبومها الجديد، وكتب قبل إعلان الارتباط رسميًا، تدوينة عبر صفحته على “فيسبوك”، قائلا: “ألبوم نجمة الوطن العربي أنغام 2019، حالة خاصة جدا يوم 21، هو ألبوم ممتع وقوي لصوت مصري عظيم بيحترم جمهوره”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك