تستمع الآن

هيدي كرم تدافع عن «وردة»: «بيلعب في أوروبا ومش هيستنى ييجي مصر علشان يعاكس»

الخميس - ٢٧ يونيو ٢٠١٩

دافعت الفنانة هيدي كرم عن اللاعب عمرو وردة، بعد قرار استبعاده من المنتخب المصري إثر تورطه في فيديو غير أخلاقي مع إحدى الفتيات.

ونشرت «هيدي» عبر حسابها الرسمي على «إنستجرام»، صورة للاعب وعلقت عليها قائلة: «عمرو وردة بيلعب بقاله فترة طويلة في اليونان يعني أوروبا يعني بنات على قفه مين يشيل ومافيش مشاكل في الصحوبية وحاجات تانية كتير لأن ثقافتهم بتسمح لهم بكده تفتكرو إنه هايستنا يجي مصر علشان يعاكس؟؟ وبعدين كلمة تحرش دي كلمة كبيرة أوي لما نستخدمها نستخدمها في مكانها لازم تكون بالإكراه وبدون إرادة الطرف الاخر و ده ما حصلش طبعًا».

وتابعت «كرم»: «رأي الشخصي أن عمرو اتظلم ظلم كبير واللي حصل فيه كان شر كبير مقصود! و أي شاب في الدنيا مكانه كان ممكن يعمل كده وكل الشباب عارفين كده.. غلط أيوه طبعا غلط لكن غلطه الأكبر إنه ما قدرش قيمته وأهميته كلعيب مهم واتصرف كشاب عادي وكلنا بنغلط .. أنا #بدعم_عمرو_ورده و بقوله اللي جاي أحلى».

View this post on Instagram

عمرو ورده بيلعب بقاله فتره طويله في اليونان يعني أوروبا يعني بنات على قفه مين يشيل و مافيش مشاكل في الصحوبيه و حاجات تانيه كتير لان ثقافتهم بتسمح لهم بكده تفتكرو انه هايستنا يجي مصر علشان يعاكس ؟؟ و بعدين كلمة تحرش دي كلمه كبيره اوي لما نستخدمها نستخدمها في مكانها لازم تكون بالإكراه و بدون إرادة الطرف الاخر و ده ما حصلش طبعاً … رأي الشخصي ان عمرو اتظلم ظلم كبير و اللي حصل فيه كان شر كبير مقصود ! و اَي شاب في الدنيا مكانه كان ممكن يعمل كده و كل الشباب عارفين كده .. غلط ايوه طبعا غلط لكن غلطه الأكبر انه ما قدرش قيمته و أهميته كلعيب مهم و اتصرف كشاب عادي و كلنا بنغلط .. انا #بدعم_عمرو_ورده و بقوله اللي جاي احلا ❤️

A post shared by Heidy Karam (@heidykaram) on

ونشر عمرو وردة عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، فيديو يعتذر فيه عما بدر منه خلال الفترة الماضية، وهو ما أثر سلبًا عليه وأدى لاستبعاده من قائمة منتخب مصر التي تخوض حاليًا منافسات أمم أفريقيا، والتي ضمن فيها الفراعنة الصعود إلى دور الـ16.

وقال «وردة» في الفيديو: «بعتذر من اللي حصل مني، وبعتذر لأهلي وبعتذر للجهاز الفني، وأي حد زعلان مني ميتضايقش مني، وأوعدكم الفترة اللي جاية كل حاجة هتبقى كويسة، وأني معملش حاجة تضايق أي حد مني.. أنا آسف تاني».


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك