تستمع الآن

رانيا يوسف لرواد مواقع التواصل الاجتماعي: “ارحمونا واتقوا ربنا فينا.. إحنا بنتشتم عمال على بطال”

الإثنين - ٠٣ يونيو ٢٠١٩

استضافت المذيعة جيهان عبد الله، اليوم الاثنين، الفنانة رانيا يوسف، في برنامجها “رسايل”، الذي تقدمه خلال شهر رمضان المبارك، على “نجوم إف.إم” يوميًا الساعة 5 مساءً.

ووجهت رانيا يوسف، رسالة لبناتها، قائلة: “ربنا يخليكوا ليا.. أجمل حاجة حصلت لي في حياتي وأنا بحبكم أوي وببقى سعيدة وأنا معاكم”، مشيرة إلى استعانة صناع الدراما والسينما بطفلتها الصغيرة “نانسي” في الأدوار التي يحتاجون فيها شبيهة لرانيا يوسف وهي صغيرة.

كم قالت عن صبري فواز في دوره معها في مسلسل “مملكة إبليس”: “منك لله في مسلسل مملكة إبليس أنت اللي مبهدلنا البهدلة دي”، موضحة أن المسلسل لم يُعرض في الموسم الرمضاني لأنه مسلسل ضخم وصعب لذا لم يتمكن صناعه من الانتهاء منه في الموعد مرجحةً عرضه في أكتوبر المقبل، حيث أكدت أن العمل يُشاهد أكثر خارج رمضان مثل ما حدث مع مسلسلها “كإنه امبارح”، مضيفة: “دوري صعب أوي وحلو أوي ومركب أوي وربنا يقويني عليه”.

وعن الوضع الدرامي، قالت رانيا يوسف: “مش فاهمة إيه اللي بيحصل في الإنتاج الفني ومش شايفة أمل في اللي جاي، اللي عاوزة أقوله إن كان فيه غلطات قبل كده بس ما ينفعش نصلحها على حساب الناس المظلومة مش اللي كانوا بياخدوا حقهم، زي الأرقام غير المنطقية اللي كانت بتدفع في أعمال ما بتنجحش”.

وقالت رانيا يوسف عن مسلسلها “كإنه امبارح”: “المسلسل ده بحبه أوي من أول ما قريته، فكرة الأمومة والعيال وإن الأم قلبها بيتخلع على أولادها طول الوقت وإنها عايشة على الأمل، ده شيء مشجع”، كما وصفت مسلسل “الدولي” بأنه “كان قرفته ووشه حلو عليا”.

وقالت رانيا يوسف أن لديها 3 أفلام قيد العرض لكنها لا تعرف موعد عرضهم بالضبط، موضحة: “فيلم (دماغ شيطان) في المونتاج، و(خلي بالك من اللي جاي) خلص، و(أسوار) المفروض كان هيتعرض في مهرجانات”.

وأوضحت أنها لم تتمكن من متابعة مسلسلات رمضان بسبب عملها لكنها تابعت بعض المسلسلات هي “زي الشمس وحدوتة مرة ولمس أكتاف”، باعثة رسالة للفنانة غادة عبد الرازق، قائلة: “ربنا يوفقك ويسعدك.. ومسلسلها السنة دي فكرته حلوة وهي حلوة”.

وعن أقرب شخصياتها لقلبها، اختارت رانيا يوسف صافي سليم في “أهل كايرو”، بطة في “الحاج متولي”، لويز في “حرب الجواسيس”، سنية في “أفراح القبة”، وإلهام في “كإنه امبارح”.

ووجهت رانيا يوسف رسالة لاذعة لمواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: “ارحمونا واتقوا ربنا فينا.. أحنا بنتشتم عمال على بطال، وعمومًا ده من ميزان سيئاتنا، حقيقي السوشيال ميديا قاتلة وقاسية جدًا وما بترحمش”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك