تستمع الآن

سما المصري تهاجم منتقدي تقديمها لأدعية دينية: «اللي معاه صك احتكار الدين يوريهولي»

الإثنين - ٠٨ أبريل ٢٠١٩

ردت الفنانة الاستعراضية سما المصري على المنتقدين والساخرين من خبر تقديمها لأدعية رمضان عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

ونشرت سما صورة لها عبر حسابها بتطبيق “إنستجرام” وعلقت عليها كاتبة: “لمن أغضبه خبر تقديمي أدعية دينية في رمضان، ووصفوني بأني منافقة، متعجبين من ظهوري بأدعية وفي نفس الوقت أظهر بـ(البرجين)”.

وتابعت: “أود أن أخبركم أني سأعيش حياتي عادي ببرجين وكل ما أريد القيام به سأقدمه في نفس الوقت، ومن حصل على صك احتكار الدين يخرج يوريهولي”.

وأضافت: “سأكون منافقة حقا لو ظهرت بوجه أمام الناس وبوجه آخر من خلفهم، لكن أنا واضحة وصريحة بكل وجه يخطر علي بالي، أمام الناس لا أظهر على صورة (شيخة) ومن ورائهم (خرباها)”.

واختتمت تعليقها مطالبة منتقديها بالتركيز في حياته وأن الله هو من سيحاسبها.

View this post on Instagram

الناس اللي زعلانه وبتحزق اوي في نفسها عشان هاعمل ادعيه دينيه في رمضان وبتقول اني منافقه واذاي هاطلع بادعيه وفي نفس الوقت باطلع بالبرجين احب اقولكم اني فعلا هاعيش حياتي عادي ببرجين أو أي حاجه انا عايزه اعملها وفي نفس الوقت هاعمل ادعيه ذي ماانا عايزه واللي اخد صك احتكار الدين له يطلع يوريهولي….انا ابقي منافقه صحيح لو طلعت بوجه قدام الناس وبوجه اخر من وراهم لكن أنا واضحه وصريحه وباطلع بكل وجه يخطر علي بالي قدام الناس مش عامله شيخه قدام الناس ومن وراهم خرباها…لا انا ياعم انت وهو خارباها قدامكم ومن وراكم ولا تزعلوا…..كل واحد باه يخليه ف نفسه وربا اللي هيحاسبني مش حضراتكم…بس خلاص….واللي انا عايزاه هعمله واللي يعمل ذينا نقوله ياعمنا…

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

سما المصري كانت أثارت عاصفة من الجدل، يوم الأحد، بعد نشرها فيديو أثناء تسجيل دعاء تقول كلماته: “خير بيوت الله في الأرض هي المساجد.. خير دعاء لله للعبد وهو ساجد”.

وعلقت عليه قائلة: “بداية البروفات لأدعية رمضان، والفيديو كاملا على قناة اليوتيوب الخاصة بي، قفلت التعليقات على الفيديو وفتحتها تاني عشان تعرفوا أني أتقبل النقد عادي بس ياريت بأدب.. رمضان كريم”.

وأعاد إعلان سما المصري عن أدعية رمضان للأذهان ما كانت قد أعلنت عنه عام 2017 عندما قالت إنها تعاقدت على برنامج ديني جديد، بعنوان “عقوق الوالدين”، وسوف تقدمه فى شهر رمضان، بإحدى القنوات الفضائية الكبيرة.

وكتبت وقتها على حسابها: “هاتشوفوا حاجة جديدة ليا، يارب تعجبكوا.. بس أنا مش هلبس حجاب، هقدم البرنامج زى ما أنا كده، عشان ما أكدبش على الناس، والبرنامج نقلة جديدة فى حياتى، وملوش علاقة بصورى الشخصية، دا شغل وحياتى الخاصة ملكى لوحدى.. ادعولى”، ولكنها لم تطرح بعد ذلك أي شيء.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك