تستمع الآن

لقاء الخميسي ترد على منتقدي إطلالتها في “مهرجان السينما”: “اتظلم لهذا السبب”

الأحد - ٠٢ ديسمبر ٢٠١٨

يبدو أن حفل ختام مهرجان القاهرة السينمائي، كان محملا بالكثير من المشاكل لعدد من النجمات خاصة تجاه إطلالاتهن اللاتي ظهرن بها، في حفل الخميس الماضي بدار الأوبرا.

وانضمت الفنانة لقاء الخميسي إلى سرب الانتقادات التي طالتها بسبب إطلالتها الأخيرة، والتي أدت إلى إصدار بيان رسمي عبر صفحتها على “انستجرام” ترد فيه على منتقديها والأسباب التي أدت لهذا الظهور.

وقالت إنها تسعد دائما للردود الإيجابية التي تتلقاها دائما من جمهورها، مشيرة إلى أنها تسعى دائما إلى مشاركة معجبيها بكل تفاصيل حياتها.

وأضافت: “بحب أشوف نفسي كل مرة غير التانية، وده بنحتاجه كتير كممثلين في أداء شخصيات مختلفة، وده معناه إني بحب أجرب كل اللوكات وبابقى مبسوطة وفي لوكات بتعجبني وفي لوكات لا”.

واستطردت: “باحترم وجهات النظر المختلفة طول ماهي بتتقال باحترام وتحضر أما عن الناس اللي عندها إصرار على التنمر وعندها إصرار على توجيه ألفاظ خارجة فأحب أقولكم بصوا في المراية وعدو 10 وفكروا بهدوء”.

وأكملت: “أحب أوضح آخر لوك ليا اخترناه أنا وفريق العمل بعناية فائقة والحقيقة هو عاجبني جدا من فستان أو شعر أو ميك آب (اتظلموا) في إضاءة مكنتش أحسن حاجة”.

 

View this post on Instagram

 

مساء الخير .. كلامي انهارده للناس اللي بتحبني من قلبها واللي انا باحبها وباحترمها .. الناس اللي كانت في منتهى الأدب في تعليقاتها عن اخر لوك ليا في ختام الدوره الأربعين من مهرجان القاهره السينمائي .. باحترم ارائكم اللي نابعه عن حب وخوف وباقدرها جداً .. لكن حبيت أوضحلكم رأي لو تكرمتم 🙂 في حياة الممثل او الفنان في العموم شخصيتين .. شخصيته كإنسان طبيعي في بيته ومع أهله وصحابه .. وشخصيته كفنان مع جمهوره والنَّاس اللي بتحبه وبتابعه وشخصياته الكتيره في أعماله . مع أهلي وصحابي انا هو انا وعلى طبيعتي وفِي اغلب أوقاتي من غير ماكياج لاني باحب نفسي طبيعية الحمدلله وكتير باشارككم في لحظاتي .. وشخصيتي في المناسبات اللي تخص شغلي او ماشابه و فيها باحب ابقى متجدده ومختلفه وبوشوش مختلفه .. وباحب اشوف نفسي كل مره غير التانيه .. ودا بنحتاجه كتير كممثلين في اداء شخصيات مختلفه .. ودا معناه اني باحب اجرب كل اللوكات وبابقى مبسوطه وفِي لوكات بتعجبني وفِي لوكات لا .. والحقيقه بما اني باحب الموضة وكل مايخصها فابتابع اخر صيحات الموضه وفِي نفس الوقت ممكن احب لوكات قديمة برده وتستهويني لانه مهما لفينا ودورنا هانلاقي ان الموضه بتعيد نفسها وبتتكرر على مدار الوقت . احب اوضح ان اخر لوك ليا اخترناه انا وفريق العمل بعناية فائقة والحقيقه هو عاجبني جدا من فستان او شعر او مايكب ” اتظلمو” في إضاءة ماكانتش احسن حاجه ، وباحترم وجهات النظر المختلفة طول ماهي بتتقال باحترام وتحضر .. اما عن الناس اللي عندها اصرار على ” التنمر ” وعندها اصرار على توجيه الفاظ خارجه عن إطار التحضر والأخلاق والأدب والاحترام فللأسف احب اقولكم ” بصوا في المراية وعدو ١٠ وفكرو كدا بهدوء ” للاسف مافيش اي فايده عادت عليكم غير إنكم ارتكبتم غلط في حق نفسكم . #اختارو_الفاظكم_وتعبيراتكم .. شكرا

A post shared by Lekaa Elkhamissi (@lekaa.elkhamissi) on


الكلمات المتعلقة‎