تستمع الآن

أبلة فاهيتا: اسمي الحقيقي شوشو أبو جهل.. وتركت السياسة ومسكت في فيفي عبده

الثلاثاء - ١١ ديسمبر ٢٠١٨

حلت أبلة فاهيتا ضيفة على الإعلامية وفاء الكيلاني، وكشف عن أسباب توقف قناتها على اليوتيوب واختفائها الفترة الماضية، كاشفة عن اسمها الحقيقي واسم والديها بشكل ساخر.

وقال فاهيتا: “أي كلمة أقولها يقولوا أبيحة وإيحاءات، الناس مخها عطلول بيفكروا بطريقة غريبة، الناس بقى عندها بارانويا من اللي مختلف ومش شبههم”.

وأضافت: “أنا اللي في قلبي على لساني، لكن الناس مش عاجبها طولة اللسان، واسمي الحقيقي شوشو أبو جهل وفاهيتا اسم الشهرة، زي ما وائل كفوري اسمه ميشيل وفيفي عبده اسمها عطيات، وأمي اسمها جوسي”.

وعن أسباب إغلاق قناتها على اليوتيوب، قالت: “قفلتها عشان أنظفها، وأنزل الحلقات على منصات أخرى لكي أحصل على أموال واليويتوب المشاهدة عليه ببلاش”.

وشددت أبلة فاهيتا: “بطلت أتكلم في السياسية لأنها بتفرقنا، فيفي عبده محدش يختلف عليها ولكن الديموقراطية بتفرقنا فتركتها ومسكت في فيفي عبده، والموهبة الذكية هي اللي تسمع مش تعند، وأنا لازم أختلف وأتطور، وقبلت النصائح لكي تكبر قاعدتي الجماهيرية”.

وأردفت: “أنا تبع نفسي ولست محسوبة على أحد، وفخورة إني برقص على السلم لا اللي فوق عاجبني واللي اللي تحت فاهمني”.

وعن منع بعض الإعلانات التليفزيونية لها مؤخرا من العرض، أوضحت: “الإعلان اللي بيتمنع بيتشاف أكثر والأرقام على اليوتيوب تثبت صحة كلامي”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك