تستمع الآن

نجوم هاجموا وليد فواز بعد الانفصال عن مي سليم.. وإدوارد: “عيب أنت راجل”

الخميس - ١٩ يوليو ٢٠١٨

مازالت أصداء انفصال الفنان وليد فواز عن زوجته الفنانة مي سليم، مستمرة خاصة بعد أصدر فواز بيانًا عبر صفحته الشخصية على “انستجرام” أشار فيه إلى أنه تسرع في الزواج.

وتضمن بيان وليد فواز، أنه شعر للحظة أن الحب كاف من أجل الزواج، والحب مختلف تماما عن الواقع، وقدر الله ماشاء فعل اللي حصل ده تصحيح لوضع كان من الأساس غلط، والحمدلله أنه تم دلوقتي مش بعد كده”.

واعترف وليد فواز بالتسرع في الزواج من مي سليم، قائلا: “بعترف فعلا أني اتسرعت في الجواز وافتكرت للحظة أن الحب كاف لكن في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع”.

“الحمد لله رب العالمين.. ۖ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ “صدق الله العظيم. قدر الله ماشاء فعل ..اللي حصل النهاردة دة تصحيح لوضع كان من الاساس غلط والحمدلله أنه تم دلوقتي مش بعد كدة . ورغم أن كتير افتكروا اني اتسرعت في اعلان الخبر علي السوشيال ميديا ..الا اني اتعودت اكون واضح مع نفسي وجمهورى اللي طلبت منه الدعاء بعد الضغط علي من قبل البعض و تصدير كم كبير من المشاكل و لدرجة وصلت للتشهير بيا لاصرارى علي الطلاق . وانا بعترف فعلا اني اتسرعت في الجواز وافتكرت للحظة أن الحب كاف لكن في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع . المرة الجاية حيكون اختياري قائم علي العقل اكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد اكمل بيها حياتي ..والحمد لله ان الجوازة لم ينتج عنها ابناء ربنا يوفق الجميع والله المستعان

A post shared by Waleed Fawwaz (@walidfwaz) on

وقال: “المرة الجاية حيكون اختياري قائم علي العقل أكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد أكمل بيها حياتي.. والحمد لله أن الجوازة لم ينتج عنها أبناء.. ربنا يوفق الجميع والله المستعان”.

وعقب بيان فواز، غردت مي سليم من خلال صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”، حيث قالت: “احسنوا الاختيار في حياتكم.. الحمدالله علي كل شيء”.

وعقب البيان الذي أصدره فواز، هاجمه الفنان إدوارد بضراوة خلال برنامجه الذي يذاع على إحدى القنوات الفضائية، حيث قال: “أنا مش فاهم يعني إيه تطلع بيان؟، يا ابني يا حبيبي دي كانت مراتك، مينفعش تتكلم عليها بالشكل ده، عيب، انت راجل والراجل ميتكلمش على واحدة ست”.

وأضاف إدوارد خلال التعليق على خبر الانفصال: “يعني أنت عاوز تتشهر على قفاها؟!.. عيب أنت راجل، والراجل ميتكلمش عن واحدة ست، والناس مستاءة من كلامك، هل تتخيل أن في واحدة تثق فيك بعد كلامك ده؟”.

وفاء عامر

الفنانة وفاء عامر علقت أيضًا على خبر انفصال وليد فواز بمي سليم من خلال تعليق علقته على البيان الذي أصدره على انستجرام.

وقالت وفاء عامر: “ميصحش شيل البوست ده، لإنه إساءة ليك قبلها، مفيش نصيب يبقى فيه زمالة واحترام”.

وتابعت: “البنت اشتغلت معايا في جبل الحلال بنت زي الفل، وكل حد شتم عليها كله سلف ودين”.

تعليق وفاء عامر

نسرين أمين

وأثارت نسرين أمين، حيرة الكثيرين بعد تهنئة مي سليم عقب انتشار خبر الطلاق من زوجها وليد فواز بعد فترة لم تتجاوز 3 أسابيع.

ونشرت نسرين أمين صورة تجمعها بمي سليم عبر حسابها الرسمي على “تويتر”، وعلقت عليها: “مي سليم حبيبتي وصاحبتي يا أجمل وأحلى وأطيب مي، مبروك وحمد الله على سلامتك”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك