تستمع الآن

شاهد.. وليد فواز بعد الانفصال عن مي سليم: “تسرعت والوضع كان أساسه غلط”

الأربعاء - ١٨ يوليو ٢٠١٨

تحدث الفنان وليد فواز لأول مرة بعد انفصاله رسميًا عن الفنانة مي سليم، بعد فترة زواج لم تتجاوز 3 أسابيع قبل أن يعلنا الانفصال، مشيرًا إلى أنه تسرع في الزواج من الفنانة المعروفة.

ونشر فواز بيانًا عبر صفحته الشخصية على موقع “انستجرام”، أشار فيه إلى أنه شعر للحظة أن الحب كاف من أجل الزواج، مضيفًا: “في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع”.

وأكمل: “الحمد لله رب العالمين.. (وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ.. وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ.. وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ) صدق الله العظيم”.

وتابع: “قدر الله ماشاء فعل اللي حصل النهاردة ده تصحيح لوضع كان من الأساس غلط، والحمدلله أنه تم دلوقتي مش بعد كده”.

وليد فواز ومي سليم

واستطرد فواز: “رغم أن كتير افتكروا اني اتسرعت في إعلان الخبر على السوشيال ميديا.. إلا إني تعودت أكون واضح مع نفسي وجمهوري اللي طلبت منه الدعاء بعد الضغط علي من قبل البعض، وتصدير كم كبير من المشاكل ولدرجة وصلت للتشهير بيا لإصراري على الطلاق”.

واعترف وليد فواز بالتسرع في الزواج من مي سليم، قائلا: “بعترف فعلا أني اتسرعت في الجواز وافتكرت للحظة أن الحب كاف لكن في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع”.

وقال: “المرة الجاية حيكون اختياري قائم علي العقل أكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد أكمل بيها حياتي.. والحمد لله أن الجوازة لم ينتج عنها أبناء.. ربنا يوفق الجميع والله المستعان”.

“الحمد لله رب العالمين.. ۖ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ “صدق الله العظيم. قدر الله ماشاء فعل ..اللي حصل النهاردة دة تصحيح لوضع كان من الاساس غلط والحمدلله أنه تم دلوقتي مش بعد كدة . ورغم أن كتير افتكروا اني اتسرعت في اعلان الخبر علي السوشيال ميديا ..الا اني اتعودت اكون واضح مع نفسي وجمهورى اللي طلبت منه الدعاء بعد الضغط علي من قبل البعض و تصدير كم كبير من المشاكل و لدرجة وصلت للتشهير بيا لاصرارى علي الطلاق . وانا بعترف فعلا اني اتسرعت في الجواز وافتكرت للحظة أن الحب كاف لكن في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع . المرة الجاية حيكون اختياري قائم علي العقل اكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد اكمل بيها حياتي ..والحمد لله ان الجوازة لم ينتج عنها ابناء ربنا يوفق الجميع والله المستعان

A post shared by Waleed Fawwaz (@walidfwaz) on


الكلمات المتعلقة‎