تستمع الآن

هشام ماجد لـ”إحكي يا شهريار”: بالحنية تخلي الست خاتم في صباعك

الجمعة - ٢٣ يونيو ٢٠١٧

قال الفنان هشام ماجد، إنه سيرفض أي دور سيعرض عليه ويؤدي فيه دور سيدة طوال الأحداث، موضحًا: “هرفض الدور ومش متخيل إني أعمل كده”.

وأضاف هشام لبرنامج “إحكي ياشهريار” مع جيهان عبدالله على إذاعة “نجوم إف إم” اليوم الخميس، “أمي هي أجدع ست قابلتها في حياتي”.

وتابع: “المرأة نكدية في المقام الأول واعتقد الموضوع ده منتشر على مستوى العالم، والمصرية تتميز بالرغي، وهي سمة في الستات عمومًا”، مؤكدًا: “أي حد نفسه يبقى شهريار طبعًا”.

وأشار إلى أن العند يوصل الأمور بين الرجال والسيدات إلى سيناريو مسلسل “خلصانة بشياكة”، قائلا: “الست محتاجة مسايسة، لأنها بتيجي بكلمة حلوة، ومهما كانت عصبية ممكن تهبطها بكلمة”.

منافسة قوية في الكوميديا

وعن رأيه في دنيا سمير غانم وياسمين عبدالعزيز، أكد: “كلهم منافسين أقوياء ولهم باع في الكوميديا وبيضحكوني جدًا”.

مفتاح المرأة

وقال هشام ماجد، إن الرجل بإمكانه جعل المرأة كالخاتم في صباعه عن طريق الاحتواء، موضحًا: “الراجل الحنين بيفرق أوي مع الستات وكمان لازم تستحملها”.

وعن موقفه إذا حارب الرجال النساء؟، أجاب: “هشوف مين صح ومين غلط، وهشوف مين معاه حق”.

مبعرفش أعاكس

وأكمل: “مبعرفش أعاكس وفي أغلب العلاقات البداية كانت بتيجي من الجانب الآخر، وده كان بيوفر كتير، وأنا حبيت من دون علم أهلي”.

وأشار إلى أنه يتمنى العمل مع: دنيا سمير غانم، ومي عز الدين، وإيمي سمير غانم، وياسمين عبدالعزيز وغادة عادل، ومنى زكي.

وتابع: “الست اللي ممكن أحاربها هي الرغاية، ودي صفة مقدرش أطيقها في الستات، والحاجة اللي مقدرش أعملها أمام زوجتي هي إني أعاكس واحدة تانية”.

وأضاف أن صفاته تغيرت عقب الزواج، قائلا: “أكتر حاجة اتغيرت بعد الزواج هي إني بقيت أمسك أعصابي ومبقتش اتنرفز بسهولة، وأعرف أسيطر على مشاعري”.

وعن المرأة التي سيحضر لها منصور السياف، قال: “اللي معندهاش رضا ولا بتقدر وعينيها مش مليانة”.

وأتم هشام ماجد حواره برسالة إلى شهرزاد، قائلا: “أنتِ أجمل مخلوق خلقه ربنا لما تبقى هادية وبتبقى جميلة، والراجل شهريار ميقدرش يستغنى عنك أبدًا وربنا يخلي كل السيدات في حياتي”.


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك