تستمع الآن

لوسي لـ”بيع واشتري”: حقنة غلط جعلتني غير قادرة على المشي لمدة عام

الخميس - ٠١ يونيو ٢٠١٧

شددت الفنانة لوسي، على أنه شاطرة في “البيع والشراء”، مؤكدة على أنها مؤمنة بالمثل القائل “الغالي ثمنه فيه طبعا”.

وقالت لوسي عبر برنامج “بيع واشتري”، مع مصطفى ياسين، على نجوم إف إم: “أنا شاطرة في البيع والشراء، يمكن لما كنت صغيرة كنت بشتري أي حاجة ولكن مع الوقت الواحد قناعته تغيرت”.

وأضافت: “وأنا مؤمنة بالمثل القائل (الغالي ثمنه فيه) طبعا، ومثل من باعك بيعه، وهذا نابع من التربية والثقافة، ومن باعني أنساه، وأقول للناس وقتنا الحالي محتاج نتكاتف ونشتغل ونضع القرش في مكانه الصح”.

وأردفت: “راحة البال لا تشترى ولكن توفرها لنفسك، وأشتري دماغي لما اللي أمامي يكون غبيا، ونجري وراء الفلوس لأننا بنفتكر إن الفلوس هي اللي بتعملنا ولكن إحنا اللي بنعملها، والفلوس بالنسبة لي وسيلة للمعيشة ولا أجري ورائها”.

وعن فترة تتمنى بيعها، قالت: “أنا قعدت سنة مش بقدر أمشي على قدماي بسبب حقنة أخذتها في العصب بطريق الخطأ، وإيماني بالله وإني سأقف على قدمي مرة أخرى، وربنا أرسل لي دكتور مخ وأعصاب وعمود فقري زاده من علمه، والفلوس صرفتها على الإشاعات، وأنا ببيع هذا الوقت وأشتري الرضا اللي ربنا منحه لي وأوقفني على قدمي مرة أخرى”.

وعن قرار ندمت عليه، اشارت: “كنت اتخذ قرارا إني أخلف طفل ثان مع ابني الحالي (فتحي) ولكن الظروف لم تسمح، وهو قرار ندمت عليه وأقول لأي حد لا يكون عندك طفل واحد فقط، هما اثنين لا أكثر”.

 


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك