تستمع الآن

رامي جمال يكشف لمحطة النجوم عن أهم نصيحة وجهها له عمرو دياب

الخميس - ٢٨ يوليو ٢٠١٦

كشف الفنان رامي جمال عن حلم صادفه وهو صغير وأصر على تحقيقه، ويعمل حتى الآن على الوصول لهذا الهدف.

وقال جمال في حواره المطول مع هند رضا عبر برنامج “محطة النجوم”، اليوم الخميس: “حلمت بحاجة وأنا صغير وأنا بحاول أوصلها الآن، وهي حاجة بالنسبة لي مرضية ومرعبة في نفس الوقت، حلمت إني أكون من أنجح الأسامي اللي بتعمل موسيقى في الوطن العربي، وأنا أسير على الدرب وقلق من الخطوة المقبلة، أنا ماليش سقف طموح وماليش حدود للي عايز أوصل له”.

وأضاف: “الأغاني رزق زيها زي الفلوس، لا تأتي بسهولة، في ألبوم (ملناش إلا بعض) سمعت 250 أغنية حتى وقع الاختيار على 15 في النهاية.. واختلاف الأذواق مهم بالطبع، ودائما بشوف انتقاد الأساتذة الكبار لنا كشباب أمر صحي، لأنه في المستقبل لو شاهدني وأنا أنجح سأجبره على احترامي”.

وأردف: “أنا جلست مع الفنان الكبير عمرو دياب.. وسمعت منه أن النجاح ينفع توصل له ولكن صعب تفتكر المعادلة اللي وصلت بها مع كل خطوة، فيكون حولك مجموعة بيصقفوا ويطبلوا لك ومن كتر ما هما حابين أي حاجة تعملها كويسة وليس نفاقا”.

ووجه رامي الشكر لكريم الحميدي على دعمه ومساندته وتقديمه لشركة نجوم ريكوردز، قائلا: “هو أول من قدم مشروع رامي جمال، وعلى المستوى الشخصي هو صديق عزيز، وكل واحد فينا بيحب الخير للتاني، ولكن وهو بيقدمني للشركة لو أنا مشروع فاشل لم أكن سأرضى إنه يدخل رهان على حد خسران، وأشكره عن تعبه الحقيقة فهو قدم مشروعا صعب فيه الإقناع، وأشكر أيضا الأستاذة هالة حجازي بالطبع على دعمها الكبير لي”.

وحول إطلاق عليه لقب “أحلى مطرب في مصر”، أجاب: لسه كتير على هذا اللقب، كل جمهور بيشوف النجم اللي بيحبه هو أحلى مطرب عنده.. أنا بالنسبة لي أحب المطربين لقلبي، طبعا عمرو دياب ومحمد منير، والأخير قصة نجاح مش فاهمها لحد الآن.. لما يأتي حد لي ويقول لي عايز أغاني نفس استايل عمرو دياب بعملها له وبينجح.. لكن لو جاء نفس الشخص وطلب أغاني استايل منير سيفشل.. فهو صنع مدرسة خاصة به هو وبس، هو اللي فيها محدش يقدر يدخلها”.

 


الكلمات المتعلقة‎


مواضيع ممكن تعجبك